یکی از اولویتهای برنامه شورای چهارم و شهرداری، تدوین آئیننامه و ضوابط اجرای نما در ساختمانهای شهر بندرعباس بوده که در شورای شهر و پس از بحث و بررسی در کمیته مربوط مصوب شد.
وی بیانداشت: از طرفی عدم توجه به بناهای تاریخی و خانههای قدیمی و تخریب آنها یا دور از دسترس بودن، بر بیهویتی این شهر دامن میزند و به جای صدور سبک خاص معماری هرمزگانی به واردات نماهایی روی آوردیم که هیچ تناسبی با اقلیم و فرهنگ و پیشینه و تاریخ این سرزمین ندارد...
در اینجا میخواهم به ساختار فیزیکی حروف در تابلو چلنیوم اشاره کنم.
در تابلوسازی هایی که از دستگاه چلنیوم ساز استفاده میکنند مراحل خم کردن ، قوس وشیار بروی لبه تابلو چلنیوم توسط دستگاه بصورت کامپیوتری طبق فایل طراحی شده قابل انجام است که خالی از اشکال هم نیست ،چون این دستگاه توسط اروپایی ها برای حروف لاتین طراحی و ساخته شده نه برای حروف فارسی ،به همین دلیل در بعضی از موارد اشکالاتی وجود دارد،حتی میتوان گفت که بعضی از این دستگاه ها در طی مراحل ساخت بر روی لبه چلنیوم خط و خش نیز ایجاد میکنند
چلنیوم channelium
شرکت mci نام این محصول خود را با مارک آلوراپید alurapid وارد بازار نمود که در کشور ما نیز این محصول موجود میباشد و قیمت آن نیز گرانتر از دیگر محصولات مشابه میباشد ، یکی از راه های تشخیص این محصول حک شدن نام برند این محصول alurapid و همچنین جمله made in spania در داخل لبه تابلو میباشد.
بيشترين استفاده از الومینیوم کامپوزیت
بي شك بيشترين استفاده از الومینیوم کامپوزیت، در صنايع ساختماني است . ساخت ورقهاي تركيبي آلومينيوم در ابتدا با هدف ايجاد مصالحي در جهت سبك سازي ساختمان و ايجاد آزادي كامل در طراحي معماري آن بوده است ، كه متعاقباً در صنايع ديگر نيز به كار گرفته شد. اما برتري الومینیوم کامپوزیت در مقايسه با ساير مصالح جايگزين در صنعت ساختمان فقط در سبك سازي نيست که به برخی از مزایای اصلی آن میپردازیم
نصب ثابت ، هنگ ، اچ و ال
در این سیستم که رایج ترین نوع نصب در ایران است شبکه ای از پروفیل های فلزی (که عمدتا از قوطی های 40×40 و 20×40 می باشند) طبق نقشه اجرا شده و ورقهای کامپوزیت پس از برش ، شیار ، خم و مونتاژ توسط نبشی آلومینیومی یا لبه برگشته خود ورق به صورت ثابت با پیچ یا پرچ بر روی زیر سازی آهنی متصل می شوند....
آببندی و پرکردن درزها
آببندی و پرکردن درزها (درزبندی) جزو اصول مهندسی بوده و از اجزای لاینفک پروژه ها می باشند .نفوذ هوا (سرد و گرم) و آب به داخل ساختمان از عمده ترین دلایل کاهش آسایش ساکنین می باشد . این مشکل در کلیه ساختمان های نوساز و کهنه ساز می تواند وجود داشته باشد و مصرف سوخت را تا ۲۵% بالا می برد.