کد خبر: ۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ - 03 March 2017
پنجره آلومینیوم
بر هزینه های اولیه زیاد برای ساخت، احتیاج به نگهداری‌های مداوم و پرهزینه نیز دارد. علاوه بر این، با اینکه چوب عایق حرارتی بسیار خوبی است ولی به دلیل مشکل بودن امکان استفاده از درزگیرهای لاستیکی در محل اتصالات، میزان انتقال حرارت در این پنجره‌ها نسبت به پنجره‌های UPVC بسیار بالاتر است.

با اینکه چوب عایق بسیار خوبی است و پنجره های ساخته شده از چوب چشم نواز هستند ولی چوب به سرعت در شرایط آب و هوایی پوسیده شده و در مقابل اشعه UV خورشید مقاوم نیست و علاوه...

بر هزینه های اولیه زیاد برای ساخت، احتیاج به نگهداری‌های مداوم و پرهزینه نیز دارد. علاوه بر این، با اینکه چوب عایق حرارتی بسیار خوبی است ولی به دلیل مشکل بودن امکان استفاده از درزگیرهای لاستیکی در محل اتصالات، میزان انتقال حرارت در این پنجره‌ها نسبت به پنجره‌های UPVC بسیار بالاتر است. کمبود چوب از یک‌سو و پر‌هزینه بودن آن از سوی دیگر چوب را به انتخابی نامناسب تبدیل می‌کند.

پنجره آلومینیوم:

آلومینیوم یک ماده بسیار متداول در ساخت درب و پنجره است. در ابتدا این‌طور تصور می‌شود که آلومینیوم یک ماده قابل بازیافت است و از محیط زیست هم محافظت می‌کند. ولی پس از بررسی‌های بیشتر مشخص می شود که آلومینیوم دارای خواصی است که آن را در ساخت پنجره‌های مدرن غیرقابل‌ قبول می‌سازد و برای بدست آوردن خواص مناسبتر نیاز به مواد شیمیایی متعددی وجود دارد. در فرآوری آلومینیوم به هنگام ساخت درب و پنجره، از مواد شیمیایی در تمام مراحل ساخت استفاده می‌شود. از جمله این مواد به موارد زیر می‌توان اشاره کرد. «حمام‌های کروماته» برای پوشش فلز سخت قبل از آسترکاری ، رنگ های آکریلیک و پلی‌استر به‌منظور جلوگیری از زنگ زدن آلومینیوم و استات نیکل جهت ایجاد پوشش قطبی محافظ.

پنجره آهنی:

از مردود ترین انواع پنجره ها که هر ساله موجب هدر رفت بخش عظیمی از انرژی و در نتیجه ثروت بشری و نعمت الهی شده و موجب ایجادآلودگی و گرمایش زمین گشته و عدم ایجاد آسایش در هنگام استراحت ساکنین ساختمان را در پی دارد، پنجره های آهنی می باشد. اگر با شخصی مواجه شدید که در عصر کنونی این پنجره ها را در ساختمان تازه ساز خود استفاده می کند حتی المکان از معامله و خرید ملک او خودداری نمایید و مطمئن باشید که ایشان جیب خود را از جان شما بیشتر دوست داشته و هیچ ارزشی برای منافع دیگران قائل نیست.

پنجره UPVC:

UPVC ماده دیگری است که به‌طور گسترده در ساخت درب و پنجره استفاده می‌شود. این ماده ویژگی‌ها و مشخصاتی در خود دارد که آلومینیوم فاقد آن است. مهم‌تر از همه فرآیند ساخت درب و پنجره UPVC هیچ‌گونه مواد سمی و زایدی را وارد دریاچه‌ها و رودخانه‌ها نمی‌کند، جایگزینی UPVC در پنجره‌ها، آسیب‌های محیطی را به حداقل ممکن می‌رساند و به همین علت امروزه به‌طور گسترده به عنوان مواد اولیه ساختمانی استفاده می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین