کد خبر: ۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ - 03 March 2017
یراق upvc
شکست زبانه، فشار بیش از حد بر روی دستگیره و عدم عملکرد مناسب فنر اسپانیولت را فراهم آورده که این امر منجر به قفل شدن دائمی درب هنگام بسته شدن و نهایتا عدم کارایی یراق می‌شود. دراین نوع اسپانیولت‌ها نحوه چپ باز شو و یا راست باز شو کردن زبانه قفل باید به گونه ای باشد که .....

آنچه در اصلی ترین قطعه یراق آلات درب یعنی اسپانیولت درب حائز اهمیت است، مکانیزم مرکزی اسپانیولت است که عدم استفاده از آلیاژ مناسب در تولید قطعات آن موجب از کار افتادن چرخ دنده ها...

شکست زبانه، فشار بیش از حد بر روی دستگیره و عدم عملکرد مناسب فنر اسپانیولت را فراهم آورده که این امر منجر به قفل شدن دائمی درب هنگام بسته شدن و نهایتا عدم کارایی یراق می‌شود. دراین نوع اسپانیولت‌ها نحوه چپ باز شو و یا راست باز شو کردن زبانه قفل باید به گونه ای باشد که زبانه درب به سادگی توسط یک ضامن آزاد گردیده و امکان چرخش زبانه را فراهم آورد و پس از جا به جا کردن، نحوه طراحی ضامن باید به صورتی باشد که زبانه، در هنگام فشار از جای خود به راحتی خارج نشود. اسپانیولت‌های درب موجود در بازار به دو صورت آلمانی و ترک است که در اسپانیولت‌های آلمانی به دلیل دو زبانه بودن و غلطک‌های قارچی شکل که با زاماک‌های مخصوص امنیتی قابل استفاده است، ضریب امنیتی این سیستم‌ها را بالا برده و باعث کاهش سهولت در زمان سرقت می‌شود. مشکلات ذکر شده برای غلطک‌ها در اسپانیولت تک حالته در شماره قبل در خصوص غلطک‌های اسپانیولت درب هم صادق می‌باشد.

یراق آلات پنجره 

نکاتی که در انتخاب دستگیره بایستی مورد توجه قرار گیرد:

استفاده از دستگیره با اهرم توپر که موجبات عدم شکست آن را در هنگام عملکرد بوجود می‌آورد. بلند بودن اهرم دستگیره درب باعث فشار کمتر به دستگیره و اسپانیولت شده و موجب سهولت در باز و بسته کردن درب می‌شود.

ضخامت صفحه اصلی دستگیره که جنس نامرغوب و با ضخامت غیر استاندارد آن باعث تغییر حالت یا شکست دستگیره می‌شود.

نقطه پرچ شدگی یا اتصال اهرم دستگیره به صفحه اصلی که باید با استفاده از ماشین آلات استاندارد و واشر پلاستیکی مخصوص بین صفحه و اهرم انجام شده باشد که موجب حرکت روان دستگیره و جلوگیری از فرسایش و ساییدگی دستگیره می‌شود.

قسمت شفت چهار پهلوی دستگیره نیز باید از آلیاژ مرغوب تولید شده باشد که در فشار زیاد منجر به هرز شدن دستگیره و تغییر حالت شفت نشود.

تمام دستگیره‌های درب باید دارای فنر مرغوب باشد که عملکرد اهرم آن را در حالت 90 درجه تضمین نماید.

قسمت زروه‌های جای پیچ دستگیره باید دارای مقاومت کافی باشد که دچار هرز شدگی و شکست نشود و باید روکش پلاستیکی مخصوص برای پیچ‌ها تعبیه شود که پس از نصب باید روی آن قرار گیرد تا از دیده شدن پیچ جلوگیری نماید.

سیلندر:

نوع سیلندر می‌بایست با توجه به سایز، آکس و نوع پروفیل درب مصرفی تعیین شود. مطلوب ترین نوع سیلندر از آلیاژ برنج با روکش آلومینیوم تهیه می‌شود و نوع آلومینیومی آن با کیفیت نازل جهت کاهش قیمت در بازار موجود است. جهت امنیت بیشتر قسمت اهرم مرکزی سیلندر در هنگام خارج شدن کلید از سیلندر باید از مرکز خارج شود که در هنگام قفل بودن درب مانع از باز شدن سیلندر در هنگام سرقت شود.

جای زبانه:

طراحی جای زبانه در هر دو مدل بلند و کوتاه باید به گونه ای باشد که در هنگام باز و بسته شدن، زبانه درب به راحتی در جای خود قرار گرفته و فشار کافی بین قاب و لنگه را ایجاد کرده و از فشار زیاد روی لولاها جلوگیری نماید که موجب شکست یا تغییر حالت لولاها نشود. قابل تنظیم بودن این امکان را فراهم می‌آورد تا در هنگام رگلاژ، فشار بین لنگه و قاب به طور مناسب تنظیم شود.

لولا:

لولاها به عنوان قطعاتی که باید تحمل وزن درب را بصورت ایده آل داشته باشند می‌بایست از آلیاژ مناسب با حداقل وزن 110 گرم ساخته شده باشند تا دچار شکست و تغییر حالت نگردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین