کد خبر: ۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ - 18 March 2017
ورق الومینیوم کامپوزیت جزء مصالح صنعتی و تولید کارخانجات است
با وجود اینکه در بازار کشور محصولاتی با کیفیت مناسب و استاندارد و همچنین گروه های متخصص برای اجرای این نما هم اتفاقاً وجود دارد، انتظار می رود به خصوص در بحث اجرای ورق افراد متبحر و کاردان صرفاً به اجرای این محصول بپردازند و افراد غیر متخصص از لطمه زدن به این صنعت مدرن دست بکشند.هم چنین کارفرمایان محترم پس از تحقیق و اطمینان به کیفیت ورق و اجرا اقدام به نماسازی نمایند .

ورق الومینیوم کامپوزیت جزء مصالح صنعتی و تولید کارخانجات است بسیاری از خواص مصالح طبیعی نظیر سنگ و چوب درآن بهبود بخشیده شده است.چنانچه این محصول در برابر شرایط جوی و اشعه ماوراء بنفش و همچنین شرایط اسیدی و قلیایی قوی، آلودگی ها و خوردگی و رنگ پریدگی در صورتی که از رزین PVDF که شرح آن در پی می آید باشد مقاومت فوق العاده ای از خود بروز می دهد و سالیان متمادی بدون تغییر، خواص ظاهری و فنی خود را حفظ می کند.

 
ورق الومینیوم کامپوزیت pvdf
 
 

همچنین از لحاظ مکانیکی، خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری عالی ورق ها برخلاف مصالح ویژه امکان تغییر شکل به هر فرم دلخواه را می دهد.همچنین ورق الومینیوم در رنگ ها و طرح های بسیار بسیار متنوع تولید می شود. به طوری که علاوه بر رنگ های موجود در طبیعت، می تواند به شکل انواع سنگ، چوب و حتی طیف های متفاوت رنگ برحسب زاویه تابش نور و هرآنچه که بتوان تصور نموده باشد.همانطور که ذکر شد ورق های کامپوزیت وزن کمی در حدود ۶-۵کیلوگرم درهر مترمربع دارند که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان دارای پایین ترین وزن ممکن است.

با بررسی های به عمل آمده ورق کامپوزیت آلومینیوم حدود ۹۰% سبک تر از سنگ گرانیت، ۶۵٪ درصد سبک تر از سیمان و۵۰٪ درصد سبک تر از شیشه می باشند که این کاهش وزن در بحث فواید استفاده از این محصول بررسی می شود.این محصول جزء مصالح آب بند محسوب می شود و همچنین خواص آکوستیکی داشته. ضمناً چنانچه به هر دلیلی نیاز به تعویض آنها باشد این کار به راحتی قابل انجام است که دیگر مصالح عموماً در همه موارد فوق ضعفهای فراوانی دارند. جدا از بحث زیبایی شناسی تنوع در اجرا و کیفیت متفاوت کامپوزیت آلومینیومی به طور خلاصه از ۲ منظر وجوه تمایز دیگری بین این محصول و سایر مصالح نماسازی وجود دارد.

مهمترین امتیاز این محصول وزن سبک آن و در نتیجه کمک قابل توجه به سبک سازی ساختمان می باشد.چرا که بر همه اهل دانش و فن ساختمان پوشیده نیست که کاهش وزن لرزه ای ساختمان منجر به کاهش نیروی برش پایه و در نتیجه کاهش نیروی زلزله در محاسبات سازه ای می گردد. به طوری که در نتیجه این امر المانهای سازه ای ساختمان اقتصادی تر و بهینه تر طراحى می شود که در واقع این امر جدا از مسئله خطر زلزله باعث سبکتر شدن مقاطع سازه ای می گردد .همچنین به دلیل نصب یک اسکلت فلزی به ساختمان برای نصب این ورق ها نمی توان از تأثیر مطلوب این اسکلت به عنوان میانقاب ها صرف نظر نمود. وجه تمایز دیگر این محصول لحاظ مبحث ۱۹ مقررات ملی است. چرا که به دلیل وجود لایه پلی اتیلن و همچنین آب بند بودن این محصول در کنار وجود هوای محبوس بین ورق وساختمان یک عایق حرارتی صوتی پیرامونی ساختمان بوجود می آید که تأثیر آن بسیار مطلوب و قابل توجه است.مشکلات موجود در استفاده از این محصول بی تردید بزرگترین مشکل موجود، که به این صنعت نوین لطمه می زند از یک سو ورود محصولات بی کیفیت و از سوی دیگر اجراهای نامناسب برخی افراد غیر متخصص است.

با وجود اینکه در بازار کشور محصولاتی با کیفیت مناسب و استاندارد و همچنین گروه های متخصص برای اجرای این نما هم اتفاقاً وجود دارد، انتظار می رود به خصوص در بحث اجرای ورق افراد متبحر و کاردان صرفاً به اجرای این محصول بپردازند و افراد غیر متخصص از لطمه زدن به این صنعت مدرن دست بکشند.هم چنین کارفرمایان محترم پس از تحقیق و اطمینان به کیفیت ورق و اجرا اقدام به نماسازی نمایند .

 
 
خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین