کد خبر: ۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ - 18 March 2017
چلنیوم channelium
شرکت mci نام این محصول خود را با مارک آلوراپید alurapid وارد بازار نمود که در کشور ما نیز این محصول موجود میباشد و قیمت آن نیز گرانتر از دیگر محصولات مشابه میباشد ، یکی از راه های تشخیص این محصول حک شدن نام برند این محصول alurapid و همچنین جمله made in spania در داخل لبه تابلو میباشد.

تابلو چلنیوم چیست؟

چلنیوم channelium

channel + aluminium

Channel به معنی کانال و یا جسمی u شکل میباشد و چون حروف فارسی ، لاتین ویا اشکال بعد از چسباندن نوارلبه به کناره ها شکل u مانند میگیرند ، در زبان لاتین از channel استفاده میشود و جنس لبه این حروف از آلومینیوم است ترکیب این دو کلمه را channelium نام گذاری شد. البته در زبان فارسی عامیانه در کشور ما اصطلاحا(یا به اشتباه) چلنیوم گفته میشود.

 
تابلو چلنیوم چیست؟ 

در سال ۲۰۰۰ میلادی برای اولین بار شرکت mci واقع در کشور اسپانیا توانست با استفاده از آلیاژ آلومینیوم و در طی مراحل فرآوری آن را به شکل ورق هایی با سطح آیینه، به گونه ای که در ظاهر مانند فلز استیل به نظر میرسد بسازد .

این محصول دارای کیفیت بسیار بالا بوده و در برابر نور آفتاب ، گرما و سرما مقاوم می باشد و تغییر شکل و رنگ نمیدهد و همچنین از نظر زیبایی جلوه خاصی به تابلوها میبخشد.

یکی دیگر از مزایای لبه چلنیوم نوار اسفنجی گرد گیر میباشد که شرکت سازنده آنرا به خوبی طراحی و در نظر گرفته است که مانع ورود آب و گرد و غبار به داخل حروف شده و در مقابل رسیدن آب به مدار تابلو چلنیوم و سوختن مدار جلو گیری میکند.

برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بروی تابلو چلنیوم، لبه تابلو چلنیوم که جنس آت از پلکسی گلس رنگی به قطر ۲٫۸ میلیمتر می باشد، دارای یک روکش محافظ نایلونی میباشد که تا زمان ساخت و نصب حروف بروی قسمت براق خواهد ماند و و در پایان کار به راحتی توسط نصاب جدا میشود. نکته لازم به ذکر این است که این روکش محافظ بعد از نصب حتما باید جدا شود در غیر اینصورت پس از چند روز قرار گرفتن در برابر نور آفتاب دیگر از چلنیوم جدا نخواهد شد (مگر با زدن مواد الکلی مانند اسپری چسب ۱۲۳).

شرکت mci نام این محصول خود را با مارک آلوراپید alurapid وارد بازار نمود که در کشور ما نیز این محصول موجود میباشد و قیمت آن نیز گرانتر از دیگر محصولات مشابه میباشد ، یکی از راه های تشخیص این محصول حک شدن نام برند این محصول alurapid و همچنین جمله made in spania در داخل لبه تابلو میباشد.

این نوع تابلو در سایزهای ۷و۹و۱۱ سانتیمتر با رنگهای جیوه ای،میرور(طلایی) و مشکی در بازار در دسترس است.

لبه چلنیوم های اصلی ضخیم میباشد(۲٫۸ میلیمتر) و حروف ساخته شده بعد از ساخت از استحکام خوبی برخوردار میشود مخصوصا حروف های درشت و بزرگ ، به همین خاطر تابلوسازهای با تجربه برای ساخت حروف بزرگ حتما از لبه های اصلی استفاده می نمایند.

رنگ لبه های تابلو چلنیوم اصلی در برابر نور آفتاب و تغییرات جوی در طی سالیان ثابت و همیشه براق بوده و تغییر رنگ نخواهد داد.

رنگ بنده روبه روی تابلو چلنیوم دارای تنوع زیادی بوده و از طیف وسیعی برای آن استفاده میگردد.

اما لبه های چینی بسیار نازک میباشد و این نازکی در بعضی از برندها به حدی میباشد که با کمترین فشار سوراخ شده و یا تغییر حالت میدهند، در عوض برای سازنده حروف، کار کردن با آن بسیار آسان، واز این نوع لبه ها برای ساخت حروف های کوچک میتوان استفاده کرد.

 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین