کد خبر: ۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ - 05 April 2017
آلومینیوم فلزی با کارایی بسیار متنوع است
محصولات کامپوزیت در صنعت نمای ساختمان بیشتر به شکل پانل های کامپوزیت برای پوشش بنا به کار می روند. مصارف آن معمولاً به صورت روکش دیوار، بام و جاذب های حرارتی در آمده است. پانل های کامپوزیت با ضخامتی از 1 تا 6 میلیمتر در دسترس هستند. کامپوزیت میتواند با روش دیوارحاجب یا قاب کلیپس به نمای ساختمان متصل شود.

آلومینیوم کامپوزیت

آلومینیوم فلزی با کارایی بسیار متنوع است و در بسیاری از ابعاد زندگی ما نفوذ کرده، از هواپیما گرفته تا اتومبیل، از کابل برق تا فویل آلومینیومی. آلومینیوم میتواند به قالب هزاران کاربرد درآید و اخیراً به علا شکل پذیری بالا و قابلیت هایش به خدمت ساخت و ساز ساختمان درآمده است.

واژه کامپوزیت به معنای ترکیب چند متریال است که معمولا به صورت لایه های مختلف به هم چسبیده هستند ولی آلومینیوم کامپوزیت چنان پرکاربرد بوده است که گاهی تنها از واژه کامپوزیت برای توصیف آن استفاده میشود.

ورق آلومینیوم کامپوزیت در حقیقت ترکیب لایه ای متریالهایی نظیر پلاستیک فشرده و یک لایه نازک چند میلیمتری از فلز آلومینیوم است .

رنگ ورقهای آلومینیوم کامپوزیت عموما به صورت آنادایز اجرا میشود و دارای طیف وسیعی از رنگها برای براورده کردن نیاز مشتری است.

ظاهر

پانل های کامپوزیت آلومینیوم با رنگ آمیزی یک دست در طیف گسترده ایی از رنگ بندی و بافت های متنوع موجود است. از مزایای ظاهری کامپوزیت آلومینیوم ظاهر یکدست بدون اعوجاج است.

ساختار

پانل های کامپوزیت آلومینیوم متشکل از سه بخش هستند. بخش رویی متشکل از یک لایه آلومینیوم حرارت دیده و لعاب دار، بخش میانی پلی ایتلن فشرده و بخش زیرین آلومینیوم فشرده میباشد.

 
 
آلومینیوم کامپوزیت
 
 

نمای آلومینیوم کامپوزیت

محصولات کامپوزیت در صنعت نمای ساختمان بیشتر به شکل پانل های کامپوزیت برای پوشش بنا به کار می روند. مصارف آن معمولاً به صورت روکش دیوار، بام و جاذب های حرارتی در آمده است. پانل های کامپوزیت با ضخامتی از 1 تا 6 میلیمتر در دسترس هستند. کامپوزیت میتواند با روش دیوار حاجب یا قاب کلیپس به نمای ساختمان متصل شود.

اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت نیازمند یک زیرسازی است که معمولا از جنس آهن است ، قوطی های آهن در جهت عمود برراستای ورق کامپوزیت نهایی نما اجرا میشوند و ورقهای کامپوزیت بر روی آن پیچ و پرچ میشوند .

نمای آلومینیوم کامپوزیت معمولا در ترکیب با شیشه ظاهر جالبی دارد و بیشتر در فضاهای اداری و تجاری از این شیوه نمای ساختمان استفاده میشود.

طراحی نمای کامپوزیت

طراحی نمای کامپوزیت سه بعدی با پیشنهاد کارفرما و نظر آرشیتکت با توجه به وضعیت ظاهری موجود و با توجه به قابلیتهای ورق کامپوزیت و شیشه ساختمان انجام می پذیرد

وضعیت موجود ساختمان که قرار است بطور کلی یا بخشی از آن با نمای کامپوزیت پوشیده شود با استفاده از دوربین های پیشرفته برداشت و اطلاعات آن به صورت فایل سه بعدی ترسیم و در اختیار آتلیه طراحی قرار می گیرد .بدین صورت وضعیت واقعی موجود ساختمان براساس مختصات تهیه و کلیه المانهای موجود شناسه گذاری می گردد تا نمای کامپوزیت تایید شده عاری از هرگونه ایراد فنی مهندسی اجرا شود.

 
 

خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین