کد خبر: ۲۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ - 19 April 2017
در حال حاضر مقدار بسیار کمی حدود 5 درصد از ضایعات بازیافت می شود
راه های بازیافت درهزینه های روش و پیچیدگی عملیات با هم تفاوت دارند،اما از نتایج این مطالعه مشخص شد که حتی با استفاده از روش های ساده ریز کردن و حذف فلزات،می توان به یک ترکیب قابل استفاده دست یافت.روش های پیچیده تر مانند فیلتراسیون مذاب و انحلال که با استفاده از حذف ناخالصی های موجود،کیفیت را بهبود می بخشند

در سال 2006 بازار جهانی برای پی وی سی در حدود 31 میلیون تن بوده و به طور مداوم در حال افزایش است که حدود 15 درصد آن متعلق به اروپا است.طبق پیش بینی ها مقدار پی وی سی که به صورت ضایعات در می آید،در 20 سال آینده تا حدود 50 درصد افزایش می یابد و این ناشی از استفاده از پی وی سی برای تولید محصولات با عمر زیاد است.

در حال حاضر مقدار بسیار کمی حدود 5 درصد از ضایعات بازیافت می شود و این یکی از تمیز ترین وشناخته شده ترین روش های رایج است.

بیشتر این مواد بازیافتی برای تولید محصولاتی با ارزش کمتر مصرف می شوند.در اینجا ضایعات استفاده شده از محصولاتی که کار کرده اند حاصل می شوندضایعات قبل از استفاده به عنوان محصولاتی که وارد چرخه عملکرد نشده اند تعریف می شوند مانند ضایعات اکسترودر یا ضایعات شروع کار خط تولید.

بیشتر ضایعات پی وی سی در حال حاضر در محل های دفن زباله دور انداخته می شوند وخواص پایداری و دوام زیاد پی وی سی باعث می شود که به کندی تجزیه شوند و مشکلات حدی به وجود آورند.

 
بازیافت ضایعات پروفیل پنجره یو پی وی سی 

بازیافت ضایعات پروفیل upvc

پروفیل پنجره دوجداره دامنه بسیار مهمی از ضایعات است که به علت وجود تناژ بالای در دسترس آن باید برای بازیافت مد نظر قرار گیرد

برای بازیافت پروفیل پنجره ،چند راه اعم از کاهش اندازه نمونه ها (خرد کردن،آسیاب کردن و پودر کردن)عملیات حذف آلودگی مکانیکی ، فیلتراسیون مذاب،دسته بندی کردن در اثر فشار هوا ،روش های انحلالی ، فرآیند solvay vinyloop و بازیافت خوراک وجود دارد.

کیفیت،قیمت،دشواری و پیچیدگی فرآیند و تاثیر محیطی در هر پروسه بازیافت متفاوت است.روند کاهش اندازه قطعات شامل این موضوعات می شود:دانه سازی ،خرد کردن،پودر سازی و کاهش اندازه ذرات تا حدود میکرون که بتوان دوباره آن را فرآیند کرد.

البته بعد از آنکه ذرات فلزی با آهن ربا و شناگرهای فلزی از آن جداشد.این شیوه برای محصولاتی که خلوص منبع ضایعات آنها زیاد است مانند ضایعات پروفیل پنجره قبل از استفاده برای نصب یا جاهایی که می توان آلودگی را به راحتی جدا کرد مناسب است.پروسه بازیافت مکانیکی یا در فاز مذاب اعمال می شود مانند فیلتر مذاب یا در فاز جامد مانند جداسازی الکتریکی

راه های بازیافت درهزینه های روش و پیچیدگی عملیات با هم تفاوت دارند،اما از نتایج این مطالعه مشخص شد که حتی با استفاده از روش های ساده ریز کردن و حذف فلزات،می توان به یک ترکیب قابل استفاده دست یافت.

روش های پیچیده تر مانند فیلتراسیون مذاب و انحلال که با استفاده از حذف ناخالصی های موجود،کیفیت را بهبود می بخشند،هزینه انجام این مراحل اضافه تر در تعادل با افزایش کیفیت محصول نهایی هستند.

خواص زیبایی مانند براق بودن سطح و رنگ پروفیل پنجره با استفاده از مواد ضایعاتی ممکن است بدتر از مواد نو و خام باشد.هرچند تنظیم رنگ پروفیل را با استفاده از تعدادی مواد افزودنی می توان تنظیم کرد اما مقاومت رنگی مواد بازیافتی را باید قبل از استفاده در پروفیل پنجره به عنوان لایه آخر و قابل مشاهده بررسی کرد.

 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین