کد خبر: ۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ - 29 April 2017
مقاوم در برابر خوردگی و ضربه
آناتاس و روتایل دارای تقارن هندسی یکسان و فرمول شیمیایی یکسانی هستند(TIO۲ ) ولی ساختارهای متفاوتی دارند.ساختار موجود در آناتاس در دمای بالاتر از ۹۱۵ درجه سانتی گراد خود به خود به ساختار روتایل تغییر میکند. روتایل نسبت به آناتاس معروفتر است. زمانیکه پنجره در برابر نور خورشید قرار گیرد رنگ pvc بر جذب اشعه مادون قرمز تاثیر دارد

تیتان یک ماده رنگی مهم است که در فرآورده های pvc که مورد مصرف خارجی دارند به کار میرود. درپروفیل های یو پی وی سی ، این ماده اهمیت زیادی داشته و مقاومت پروفیل را در برابر اشعه uv بیشتر میکند.

تیتان در طبیعت به اشکال مختلف یافت میشود که دو نوع معروف آن روتایل و آناتاس هستند.

روتایل که یکی از مهمترین سنگ های معدنی تیتان است دارای خواص زیر میباشد:

مقاوم در برابر خوردگی و ضربه

وزن سبک

قدرت بالا

تیتان درپنجره دو جداره upvc 

تیتانی که در صنعت درب و پنجره upvc مورد استفاده قرار میگیرد باید دارای خواص و ویژگی هایی باشد که این ویژگی ها در نوع روتایل موجود میباشد و نوع روتایل آن خواص متفاوتی نسبت به نوع آناتاس دارد.

روتایل اختلاف قیمتی زیادی نسبت به آناتاس داردو به همین دلیل برخی از تولید کنندگان به اشتباه از نوع آناتاس در پروفیل های upvc درب و پنجره استفاده میکنند تا قیمت تمام شده آن کمتر شود.

پروفیل های درب و پنجره upvc که در آن از تیتان آناتاس استفاده شده استاندارد RAL را نمیتوانند دریافت کنند و از طرف دیگر رنگ این پروفیل ها بیشتر از یک سال دوام ندارند.

آناتاس و روتایل دارای تقارن هندسی یکسان و فرمول شیمیایی یکسانی هستند(TIO۲ ) ولی ساختارهای متفاوتی دارند.

ساختار موجود در آناتاس در دمای بالاتر از ۹۱۵ درجه سانتی گراد خود به خود به ساختار روتایل تغییر میکند. روتایل نسبت به آناتاس معروفتر است. زمانیکه پنجره در برابر نور خورشید قرار گیرد رنگ pvc بر جذب اشعه مادون قرمز تاثیر دارد.

اهمیت استفاده از رنگدانه ها ی استاندارد خیلی مهم است زیرا رنگدانه ها اثر نا مطلوبی بر عملکرد مثل انعطاف پذیری و تغییر شکل دارد.

 
 

ایران نماکار


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین