تعداد بازدید: ۳۸۷۳
کد خبر: ۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ - 13 April 2017
ضخامت hpl در خرید آن بسیار اهمیت دارد
هنگام خرید hpl باید دقت بسیار زیادی به خرج داده شود. رنگ و لعاب اچ پی ال ها آنقدر زیاد است که بسیاری از افراد در هنگام انتخاب چشم را بر نکات فنی آن می بندند. ضخامت اچ پی ال و همچنین طول و عرض آن باید قبل از خرید طبق استاندارد های جهانی بررسی شده و انتخاب گردد..

یکی از نکات مهم در هنگام تهیه صفحات HPL ، دانستن ضخامت این پنل ها است. با توجه به ضخامت پنل ها باید آنچه که مورد نیاز است تهیه شود. فرقی نمی کند چه مارکی از HPL را تهیه می کنید ، همه این مارک ها و برند ها در بازه خاصی از ضخامت تعریف شده اند. ضخامت این نوع پانل می تواند ٣ ، ٥ ، ٨ ، ١٢ میلیمتر و یا بیشتر باشد اما جهت استفاده در طراحی نمای خارجی ضخامت های ٦ و ٨ میلیمتر توصیه می گردد .

نقش ضخامت HPL در انتخاب آن

 علاوه بر ضخامت ، طول و عرض نیز در هنگام انتخاب HPL بسیار حائز اهمیت است . طول و عرض استاندارد بین المللی آن ٣٠٥٠*١٣٠٠ و ٢٨٠٠*١٣٠٠ میلیمتر میباشد. هرچند با ابعاد دیگر هم در ایران تولید و وارد میشود. صفحات HPL کاربرد وسیعی در زمینه های گوناگون دارد.

در حال حاضر استفاده از ورق هائی با ضخامت ۱۰-۶ میلی متر برای پوشش های داخلی و خارجی ساختمان ها معمول است. تنوع بسیار مناسب در طرح و رنگ این ورق ها می تواند جایگزین مصالح دیگری همچون چوب و ورق های کامپوزیت آلومینیوم در طراحی نما باشد اما قیمت تمام شده ، شیوه های نصب و اخیرا" عدم استفاده از ضخامت مناسب در نمای خارجی باعث شده که امروزه استفاده از اچ پی ال تنها در پروژه های خاص صورت گیرد .

رزین های به کار برده شده در این رزین ها با پایداری و مقاومت شیمیایی بالایی که دارند موجب چسبندگی ، پیوند پایدار و برگشت ناپذیر لایه های مختلف به کار گرفته شده در ورق های اچ پی ال (HPL) می شوند. به همین دلیل اثرات مختلف جوی، کمتر تأثیری روی این ورق ها داشته و باعث کاهش کیفیت آنها با گذشت زمان نمی شوند. برای خرید HPL باید به تمامی نکات محیطی دقت شود تا بهترین انتخاب برای ان صورت پذیرد.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین