تعداد بازدید: ۳۷۳۷
کد خبر: ۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ - 13 April 2017
خرید اچ پی ال نمای ساختمان نیازمند دقت فراوان است
یکی از نکات بسیار مهم در مورد HPL انتخاب از بین انواع برند های موجود در بازار است. تنوع برند ها و همچنین تنوع رنگ و مدل این متریال برای نمای ساختمان آنچنان زیاد است که حتی برخی از نماکاران حرفه ای نیز در انتخاب دچار مشکل می شوند.فارق از برند و رنگ و مدل اچ پی ال نما ، باید به نکاتی در هنگام خرید دقت کرد تا خریدی مطمئن صورت پذیرد.

یکی از نکات بسیار مهم در مورد HPL انتخاب از بین انواع برند های موجود در بازار است. تنوع برند ها و همچنین تنوع رنگ و مدل این متریال برای نمای ساختمان آنچنان زیاد است که حتی برخی از نماکاران حرفه ای نیز در انتخاب دچار مشکل می شوند.

فارق از برند و رنگ و مدل اچ پی ال نما ، باید به نکاتی در هنگام خرید دقت کرد تا خریدی مطمئن صورت پذیرد. در ادامه به مهمترین این نکات اشاره خواهیم کرد.

نکات خرید اچ پی ال

1- تراکم ورق

تراکم بالای ورق hpl یکی از مهمترین بخش این متریال میباشد که با آزمایش فیزیکی میتوان جواب این سوال را پیدا کرد. برخی از برند ها میزان تراکم ورق را بر روی ان درج کرده اند که می توان از آن استفاده کرد.

2- احتراق ورق

از آنجا که در ساخت ورقهای hpl از رزین استفاده می شود و این مواد یکی از گرانترین مواد ساخت می باشد خالصی و ناخالصی آن باعث کیفیت و بی کیفیتی این محصول میگردد که با لمس و رویت نمیتوان جواب را پیدا کرد که آیا برند مورد نظر خود سوز است یا خیر. جواب این سوال در تست تراکم می باشد .

3- ورق داخلی یا بیرونی ( INTERIOR ، EXTERIOR ، UV، ELECROBEAM)

یکی از مهمترین قسمتهای ورقهای hpl روکش آن میباشد که شامل طرحها و رنگهای متنوع است.

اما چطور می توان اطمینان حاصل کرد که این روکش برای نمای بیرونی است یا داخلی؟

همانطور که از نام INTERIOR مشخص است این ورق برای کاربرد داخلی بوده و چنانچه در نمای بیرونی استفاده گردد دچار رنگ پریدگی میشود.

برای EXTERIOR کردن ورقهای INTERIOR از یه لایه ملامینه یا میکروفیلم استفاده میگردد که در اصطلاح به آن UV می گویند اما این کار دوام چندانی در نمای بیرونی ندارد.

چرا که همان لایه میکروفیلم در مقابل نور خورشید و کثیفی بسیار آسیب پذیر بوده و در طول زمان دچار تیرگی میگردد.

دیگر تکنولوژی EXTERIOR برای HPL استفاده از روش ELECTROBEAM یا پرتودهی می باشد که این روش مقاومت پانل را بسیار بالا برده و مزایایی چون عدم تیرگی و کثیف شدن از بارزترین مزایای این روش می باشد.

دقت در همین نکات ساده می تواند کمک بسیار زیادی به خرید مطمئن تر و دقیق تر hpl  نماید. 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین