تعداد بازدید: ۴۰۰۸
کد خبر: ۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳ - 13 April 2017
نصب اچ پی ال با استفاده از چسب رواج زیادی دارد
نمای HPL که در ساختمان های امروز کاربرد ویژه و بسیار زیادی پیدا کرده است به روش های مختلفی نصب می شود. یکی از روش های نصب اچ پی ال ، استفاده از چسب در نصب است. استفاده از چسب در نمای HPL مزایا و معایبی دارد که بسته به مورد مصرف می تواند برای پروژه انتخاب شود...

نمای HPL که در ساختمان های امروز کاربرد ویژه و بسیار زیادی پیدا کرده است به روش های مختلفی نصب می شود. یکی از روش های نصب اچ پی ال ، استفاده از چسب است. استفاده از چسب در نمای HPL مزایا و معایبی دارد که بسته به مورد مصرف می تواند برای پروژه انتخاب شود. در ادامه قصد داریم این روش در نصب نمای ساختمان را به تفصیل بیان کنیم.

ابتدا سطح زیرسازی را با یک پرایمر ( استون یا تینر در صورت استفاده از آلومینیوم ) از هر گونه آلودگی یا چربی پاک کنید. این کار را می توانید با استفاده از پنبه یا یک دستمال تمیز انجام دهید. با استفاده از دستگاه سنگ فرز، روکش پشت پانل را ساییده تا زمینه چسبندگی و اصطکاک بیشتری برای چسب پلی اورتان فراهم شود. لازم به ذکر است که سائیدگی فقط در قسمت هایی که به زیر سازی چسبانده می شوند باید صورت گیرد.

بعد از اتمام تراشیدن پشت پانل، می بایست حتما سطح آن تمیز شود تا براده های چوب مانع از چسبندگی پانل نگردد. با توجه به اینکه چسب پلی اورتان یک چسب فوری نیست، باید از گیره یا روکش دیگری استفاده کنید تا پانل حرکتی نکند تا مدت زمان پخت چسب کاملا سپری شود.

روش نصب HPL با چسب

روش پیشنهادی برای این سیستم نصب استفاده از نوارهای خود چسب می باشد. برای این منظور، یک روی نوار را در دو ردیف عمودی به زیرسازی چسبانده و روی دیگر آن را به همان حالت و بدون کندن پوشش، نگاه دارید. لا به لای نوارهای خود چسب را با چسب پلی اورتان پر کنید. برای این منظور بهتر است که سر تفنگ V شکل باشد تا لایه چسب به صورت مثلثی شکل روی زیر سازی قرار گیرد.

هر ردیف چسب پلی اورتان می بایست در حدود ٩ میلی متر قطر داشته باشد چند دقیقه بعد از اینکه چسب پلی اورتان را زدید، روکش بیرونی نوارهای خودچسب را کنده و پانل ها را بچسبانید.

باید توجه داشته باشید که قطر نوارهای خود چسب بیشتر است. لذا تا قبل از اینکه پانل ها با نوارها تماس پیدا کند، می توان پانل ها را جا به جا و فاصله آن را تنظیم کرد. اما بعد از اینکه پانل با نوارهای خود چسب تماس پیدا کرد، دیگر نمی توان تنظیمات را انجام داد.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین