تعداد بازدید: ۳۳۲۲
کد خبر: ۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷ - 13 April 2017
ایجاد کانال در پشت پانل HPL بسیار تاثیر گذار است
استفاده از hpl در نمای ساختمان رو به گسترش است. این نوع نما به علت سهولت نصب ، ضد باران بودن و بسیاری از ویژگی های دیگر هم اکنون از محبوب ترین نماهای ساختمان است. یکی از نکات مهم در هنگام نصب پانل hpl ، ایجاد کانال گردش هوا در پشت پانل اچ پی ال است. استفاده از این ترفند مزایای بسیار زیادی دارد.

استفاده از hpl در نمای ساختمان رو به گسترش است. این نوع نما به علت سهولت نصب ، ضد باران بودن و بسیاری از ویژگی های دیگر هم اکنون از محبوب ترین نماهای ساختمان است. یکی از نکات مهم در هنگام نصب پانل hpl ، ایجاد کانال گردش هوا در پشت پانل اچ پی ال است. استفاده از این ترفند مزایای بسیار زیادی دارد. برخی از این مزایا در زیر به آن اشاره شده است.

1- نفوذ پذیری هوا گردش هوا، بخار آب را از داخل به خارج منتشر می کند، تعرق نما را آسان نموده و از تراکم هوا (CONDEOSATION) در پشت پانل جلوگیری می کند.

2- محافظت در برابر باران هوای متحرک در کانال ها باعث حفاظت بیشتر از مصالح و اجسام می گردد زیرا از نفوذ آب باران به داخل ساختار ساختمان جلوگیری می کند.

3- عایق حرارتی- جلوگیری از ایجاد پل های حرارتی به موجب فاصله ای که بین زیر سازی فلزی یا شبکه آهنی پانل های HPL وجود دارد، از تبدیل شدن این زیر ساخت ها به هادی گرما پیشگیری شده و نوسانات حرارتی را در پشت نما کاهش می دهد. این امر موجب صرفه جویی در انرژی به میزان 5 الی 10 % می گردد.

مزایای ایجاد کانال گردش هوا در پشت پانل اچ پی ال

4- حفاظت در مقابل تابش نور خورشید فاصله موجود در بین ساختار ساختمان و نمای آن تعادل حرارتی در درون ساختمان را افزایش می دهد و از گرمای بیش از حد در تابستان پیشگیری می کند. همچنین این سیستم تعریق را در نما تسهیل نموده و باعث کاهش نفوذ دما به داخل ساختمان می شود. ضمن اینکه بخش های داخلی ساختمان از تابش مستقیم نور خورشید در امان می ماند.

5- حفاظت آکوستیک با توجه به لایه های متعددی که در نصب این سیستم به کار گرفته می شود مانند پانل های HPL ، عایق های حرارتی ، زیر ساخت های فلزی و غیره این سیستم نقش بسزایی در جذب صدا و کاهش نویز ایفا می نماید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین