کد خبر: ۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸ - 17 February 2017
مزایای ورق کامپوزیت
مزایای ورق کامپوزیت

مزایای ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت

ورق آلومینیوم کامپوزیت ، مصالحی نوین در ایران که به سبب عواملی همچون زیبائی ، تنوع رنگ، سبکی وزن، پایداری و ماندگاری بالا ، ثبات رنگ ، اجرای سریع و آسان و... جایگاه خود را ما بین مصالح مشابه در اجرای نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی پیدا نموده است. ورق کامپوزیت در تنوع و رنگهای مختلف امکان انتخاب رنگ و طرح دلخواهتان را به شما می دهد.

ورق آلومینوم کامپوزیت :

با پیشرفت تکنولوژی و تنوع در مصالح ساختمانی ، نمای ساختمان جایگاه ویژه ای در بین علوم مهندسی ساختمان و معماری به خود اختصاص داده است . ورق آلومینیوم کامپوزیت به سبب بعضی از مزایای منحصر به فرد خود به یکی از پر مصرف ترین ، مصالح ساختمانی در سر تا سر دنیا تبدیل گردیده است .

ورق کامپوزیت پانل مرکبی است که از یک هسته ترموپلاستیک پلی اتیلن و دو لایه آلومینیوم در دو سمت آن تشکیل شده است . در تصویر زیر می توانید لایه های تشکیل دهنده ورق کامپوزیت را مشاهده فرمائید .

مزایای ورق کامپوزیت 

شکل پذیری متنوع

از ویژگی های برجسته ورق کامپوزیت شکل پذیری آن می باشد. بوسیله ابزار مخصوص زوایای مختلف با لبه تیز تا 135 درجه را می توان با این ورقها ایجاد کرد در حالی که برای مصالح دیگر مانند سنگ، سیمان و شیشه این امر امکان پذیر نمی باشد. در ضمن اینکه قابلیت نورد پذیری این مصالح نیز یکی از امکانات بالای آن می باشد به طوری که می توان ستونی به قطر 25cm را با آن پوشش داد.

مقاومت عالی رنگ و مقاومت در برابر بارانهای اسیدی

رنگ مورد مصرف ورق کامپوزیت از نوعی رزین مقاوم می باشد، لذا در هنگام خم کاری و فرمدهی هیچگونه شکست و ترکی برروی رنگ ایجاد نشده وکلیه عملیات رنگ کاری در کارخانه سازنده ورق انجام می گردد.

دیگر اینکه این نوع رنگ در مقابل بارانهای اسیدی بسیار مقاوم بوده ونیز در مقابل اشعه UV آفتاب دارای مقاومت بسیار بالایی نسبت به رنگهای رایج دیگر می باشد

ابعاد بزرگ و متنوع

یکی از ویژگی های ورق کامپوزیت ابعاد بزرگ آن می باشد که در عرضهای 1220 تا 1575 میلیمتر و طول 2000 تا 6000 میلیمتر قابل تولید می باشد که از نظر اندازه درنما بسیارمطلوب است. درحالی که برای مصالح دیگربه دلیل وزن زیاد و مشکلات اجرایی دیگرمحدودیت ابعاد وجود دارد.

سرعت اجرایی بالا

یکی دیگر از ویژگی های ورق کامپوزیت سرعت نصب واجرای بالای آن است. کار شکل دهی ورق ها سریعاً انجام می گیردو نصب زیرسازی نیزساده بوده و کل نما سریعاً نصب می گردد. درحالی که برای دیگرمصالح به دلیل مسائلی ازقبیل وزن بالا و مشکلات مصالح زیر سازی از نظرخشک شدن و غیره عملاً زمان اجرا افزایش می یابد.

سرعت اجرائی بالا

ورق کامپوزیت در رنگهای بسیار متنوع حق انتخاب را به شما خواهد داد وحتی این قابلیت را داراست که شما هر نوع رنگ درخواستی خود را به کارخانه جهت تولید اعلام نمائید.

 
ایران نماکار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین