کد خبر: ۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ - 17 February 2017
روش Hanging هنگ
در روش Hanging یا ریلی مراحل زیر جهت اجرای زیر سازی انجام می شود

روش Hanging هنگ

در روش Hanging یا ریلی مراحل زیر جهت اجرای زیر سازی انجام می شود

۱- ابتدا با توجه به اسکلت ساختمان اولین اتصالات طراحی می شود در صورتی که اسکلت سازه فلزی باشد از تیرها و ستونهای موجود جهت قوطی کشی دستک گرفته می شود و در صورتی که اسکلت بتنی باشد یا از صفحه های موجود که قبلاً در تیر بتنی تعبیر شده دستک های اتصالی گرفته می شود و در صورت نبود صفحه های فلزی یک صفحه فلزی یا نبشی cm 4 × cm 4 به تیر بتنی رول بولت می شود و از صفحه یا نبشی موجود دستک اتصالی گرفته می شود .

۲- بعد از انجام رول بولت و اتصال دستک های قوطی های ۴۰ × ۴۰ فلزی عمودی و افقی با توجه به نقشه زیر سازی فلزی به یکدیگر جوش داده می شوند قوطی ها باید کاملاً شاقول و تراز باشند تا بقیه زیرسازی که به این قوطی ها اتصال پیدا می کنند تراز و شاقول باشند که در نهایت ورقها پله ای دیده نشوند و یا شیارها با توجه به نقشه ورق به همان شکل حفظ شود .

۳- نصب براکت فلزی : پس از جوش قوطی های فلزی براکت ها با توجه به نقشه زیر سازی فلزی در مکانهای مشخص شده به قوطی ها جوش داده می شوند در این نبشی ها دو سوراخ در طرفین جهت اتصال نبشی های آلومینیومی به براکت ها پیش بینی شده است .

۴- نصب نبشی آلومینیومی : این دو نبشی به براکت فلزی بسته می شود این نبشی دارای دو سوراخ لوبیائی شکل می باشد که جهت رگلاژ ناودانی ها و ورق ها برای رفع خطای احتمالی اجرا در زیرسازی فلزی تعبیه شده است .

۵- نصب ناودانی ریلی : ناودانی ریلی با پیچ به نبشی آلومینیومی متصل می شود شیارهائی که در دو وجه ناودانی و وسط ناودانی تعبیه شده جهت حرکت ناودانی به بالا و پائین و شیار وسط جهت حرکت ناودانی بولت یا بچه ناودانی به بالا و پائین می باشد درضمن شیار وسط وظیفه آب بندی و هدایت آب را به پائین بر عهده دارد .

۶- نصب ناودانی بولت : ناودانی بولت ها با پیچ به ناودانی ریلی متصل می باشد در ضمن یک پیچ و مهره دیگر در امتداد ناودانی ریلی موجود است که این پیچ جهت رگلاژ ورق و حرکت به چپ و راست تعبیه شده است .

۷- شیار و برش ورق : با توجه به نقشه های شیار و برش و مونتاژ ورق ها ابتدا ورق ها برش خورده سپس شیارها جهت خم کردن ورق ها ایجاد می گردد با توجه به نقشه های اجرائی و حدود باز شدن و خم شدن ورق ها از مته شیار ۹۰ درجه یا ۱۳۵ درجه استفاده می شود . پس از انجام شیار و برش کناره های ورق با دستگاه پرس پانچ سوراخ می شود این پانچ ها در لبه های ورق ایجاد می شود که پیچ های وسطی بچه ناودانی ها در بالای این پانچ ها قرار می گیرد و ورق به روی ناودانی نصب می گردد .

۸-خم و مونتاژ ورق : ورق ها پس از انجام شیار و برش و پانچ و گوشه بری در جهت شیارها خم و پس از چفت شدن کلیه گوشه ها پرچ و مونتاژ می گردند .

روش Hanging هنگ 

 نمونه قلاب ساخته شده با برش‌کاری ورق (در حالت نصب کاستی) و نحوه اتصال قطعه به زیرسازی

روش Hanging هنگ 

 نحوه برش‌کاری ورق‌ها در صورت نصب کاستی

روش Hanging هنگ 

نحوه اتصال قطعات به قلاب در صورت نصب کاستی

اجزای مورد استفاده در اتصالات باید با در نظر گرفتن شرایط باد منطقه طراحی شوند. اجرای اتصالات روی دیوار بنایی باید با انجام اندازه‌گیری‌هایی برای تعیین نیروی حداکثر قابل اعمال صورت گیرد.

روش Hanging هنگ 

مقطع عمودی و جزییات آب‌بندی اتصال قطعات به قلاب در صورت نصب کاستی

روش Hanging هنگ 

 نما و مقطع افقی وعمودی اتصال قطعات به قلاب در صورت نصب کاستی

۹- نصب و تثبیت ورق : پس از اتمام عملیات مونتاژ ورق ها با توجه به نقشه جانمائی بر روی ناودانی بولت ها انداخته می شوند با توجه به اینکه ورق ها به صورت افقی قابلیت حرکت دارند ممکن است ورق زمانی که از پشت باد در آن ایجاد شود یا به هر دلیلی حرکت کند در نما سر و صدا ایجاد کند و یا اینکه به علت حرکت ورق امتداد شیارها به هم نخورد لذا برای رفع این مشکل در گوشه ورق در بالا و پائین به صورت قطری با نبشی و با پرچ نبشی به ورق و ناودانی ریلی تثبیت می شود .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین