تعداد بازدید: ۵۴۴۴
کد خبر: ۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰ - 01 May 2017
برای نصب نما باید نکات مهمی رعایت گردد
نمای ساختمان با سنگ جلوه خاص و زیبایی داشته و به ساختمان نمایی خاص و دل انگیز می دهد. باید دانست که سنگ از جمله مواردی است که باید در هنگام نصب آن دقت ویژه ای به عمل آید. هر چند هر کدام از انواع سنگ نما مثل مرمر ، گرانیت ، تراورتن و ... نکات خاص خود را دارد اما نمات مشترکی نیز وجود دارد.

درسطح بعضی از سنگهای نما خلل و فرجی موجود است. که این سوراخ ها برای نصب بسیار مناسب هستند زیرا ملات و ماسه و سیمان پشت سنگ به داخل این سوراخ ها نفوذ نموده و مانع جدا شدن آن از نما می گردد از جمله این سنگ ها می توان انواع سنگ های تراورتن را نام برد بعضی از سنگ ها مانند سنگ های باغ ابریشم و مرمر و یا مرمریت و انواع سنگ های چینی دارای سطحی صیقلی بوده و با توجه به اینکه سنگ خاصیت مکندگی چندانی ندارد به خوبی به نما نمی چسبد و ممکن است بعد از مدتی از نما جدا شده و سقوط نماید برای جلوگیری از این کار باید از پشت آنها را بوسیله میله های مخصوصی که به آن اصطلا اسکوب می گویند به دیوار محکم نمود.

سنگ نما و نکاتی برای نصب مطمئن تر

اکثرا دیده شده است ساختمان هایی که در نما از سنگ مرمریت استفاده کردند بعد از گذشت کمتر از 5 سال و با شرایط محیطی و آب و هوایی مانند شهر تهران به مرور زمان سنگ از نما جدا شده و افتاده است. این به دلیل رشته های آهکی موجود در سنگ مرمریت می باشد. که بر اثر سرما و گرما و نم باران و شرایط جوی دیگر بازتر شده و خود را از بستر ملات سیمان ول کرده و به زمین می افتد اضافه می شود. که سنگ های آهکی در مناطقی که بارندگی زیاد بوده و گاز کربنیک موجود در فضا بیش از اندازه باشد. برای نمای خارجی ساختمان ها چندان مناسب نمی باشد (به ویژه انواع تراورتن ها)

سنگ گرانیت به علت سخت بودن و کم بودن خلل و فرج آن (تخلخل کم) در پشت سنگ و جذب آب بسیار کم برای نصب در نما با ملات سیمان و ماسه به تنهایی کار کاملا غیر حرفه ای و مشکل ساز می باشد. چون دوغاب را به خوبی جذب نمی کند و به همین دلیل معمولا چسبندگی کافی بین سنگ و دوغاب به وجود نمی آید. این موضوع باعث می شود.

تا کمتر از یک سال سنگ خود را از ملات جدا کرده و از نما بیافتد این اشکال گرانیت با بستن و مهار کردن سنگ گرانیت تا قسمت زیادی بر طرف می شود. چنانچه این کار با چاک دادن سنگ و بستن آن با سیم گالوانیزه قبل از دوغاب ریزی انجام گیرد ( اسکوپ سنگ ) نامیده می شود. روش دیگر آن نصب خشک است. که جزئیات متفاوتی دارد و امروزه بسیار رایج است.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین