تعداد بازدید: ۷۸۴۳
کد خبر: ۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹ - 03 May 2017
استفاده از سنگ مصنوعی در نمای ساختمان افزایش یافته است
یکی از انواع سنگ هایی که در نمای ساختمان به کار گرفته می شود ، سنگ مصنوعی است. گرچه مواد اوليه توليد سنگ‌هاي مصنوعي از اجزاي سنگ‌هاي طبيعي تهيه مي‌شود ولي امكان تعيين رنگ و طرح مورد نظر با افزودن رنگدانه‌ها و به‌كار بردن جنس‌هاي مختلف در سنگ‌هاي مصنوعي وجود دارد.

استفاده از سنگ در نمای ساختمان باعث جلوه دادن به انواع ساختمان می شود. اما با توجه به گران بودن سنگ طبیعی و همچنین پایین بودن تنوع آن ريال در دهه 60 قرن بیستم میلادی ، نوعی مصالح ساختمانی تولید شد که از همان موقع به سنگ مصنوعی ساختمانی شهرت یافت. این نوع سنگ کاربردهای فراوانی به خصوص در نمای ساختمان دارد و می تواند جلوه ساختمان با نمای سنگی را دو چندان سازد.

سنگ مصنوعی چیست؟

تكنولوژي توليد سنگ مصنوعي از سال 1960 در ايتاليا پديد آمد و در همان دهه اولين كارخانه توليد سنگ مصنوعي در اين كشور شروع به فعاليت كرد. ايده پديد آمدن سنگ مصنوعي از آنجا شكل گرفت كه طراحان و آرشيتكت‌ها به‌ منظور هر چه زيباتر كردن و چشم‌نوازتر كردن فضاها اعم از فضاهاي دروني و بيروني ساختمان‌ها و كف‌پوش‌ها و محوطه‌سازي‌هاي بيروني نياز به سنگ‌هايي با فاكتورهاي مورد نظر خويش را احساس مي‌كردند به‌علاوه پيشرفت صنعت ساختمان و سليقه‌هاي مختلف اين نياز را بيان مي‌‌كرد كه سنگ‌هايي با طرح‌هاي مختلف و فاكتورهاي فيزيكي و مكانيكي، كيفيت بالا و قيمت مناسب بايد در دسترس باشد.

سنگ مصنوعی چیست؟

بدين ترتيب با رشد جميعت جهان و متفاوت شدن سليقه‌ها سنگ‌هاي طبيعي پاسخگوي اين نياز انساني و سليقه‌اي نبودند. لذا تركيبات مواد براي ساخت سيماي جديد با زيبايي خاص و نماي يكدست و بدون تغيير در رنگ و طرح به كار گرفته شد.

گرچه مواد اوليه توليد سنگ‌هاي مصنوعي از اجزاي سنگ‌هاي طبيعي تهيه مي‌شود ولي امكان تعيين رنگ و طرح مورد نظر با افزودن رنگدانه‌ها و به‌كار بردن جنس‌هاي مختلف در سنگ‌هاي مصنوعي وجود دارد.

امكان به‌كارگيري اجزاي مختلف از جمله قطعات فلزي، دانه‌هاي فسيلي، قطعات سنگ‌هاي قيمتي در ساختار سنگ مصنوعي سبب هر چه زيباتر شدن و منحصر به فرد شدن طرح‌ها ومدل‌هاي سنگ مصنوعي است. همچنين سطوح مختلفي براي سنگ‌هاي مصنوعي مي‌توان ايجاد كرد.

 
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین