تعداد بازدید: ۳۷۶۰
کد خبر: ۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸ - 04 May 2017
در ارتباط با چوب ترمووود باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد
چوب ترمووود به عنوان یکی از پرطرفدار ترین نماهای ساختمان شناخته شده و طرفداران زیادی دارد. اما اگر شما هم با این نوع چوب در ارتباط هستید بهتر است برخی نکات را رعایت کنید. این نکات هم نکات امنیتی است و هم در حفظ سلامتی افرادی که با این نوع مصالح ویژه نمای ساختمان در ارتباط هستند موثر است

سلامتی و امنیت :

هیچ تفاوت اساسی در زمینه سلامتی و امنیت در رابطه با ترمووود و و چوبهای دیگر نیست.

دو فرق نمایان بین این دو گروه عبارتند از بوی ماده و گرد و غبار آنها. 

ترمووود بوی شبیه به دود دارد که احتمالا" ناشی ازترکیبات شیمیایی به نام فورفورال هست. 

با وجودی که این بو به راحتی به وسیله حس انسان قابل تشخیص است، و قویتر از بوی چوب تیمار نشده به نظر میرسد، آزمایشات نشان می دهند که همه ترکیبات ناپایدار ارگانیک ناشی از ترمووود(TVOC)اساسا" کمتر از چوبهای معمولی است.

هیچ ماده سمی یا مضری در ترمووود یافت نشده است. . گرده های ترمووود نسبت به چوبهای نرم معمولی اندازه کوچکتری دارند. این ذرات قابل مقایسه باMDF(که چگالیش کمتر است) و گرد و خاک چوب سخت می باشد.

بنابر دلایل بالا بایستی در هنگام کار با ماشین آلات به سیستمخاکزدایی توجه خاص شود و از ماسک استفاده شود.

موقع چسب زدن و رنگ زدن ترمووود، همواره به جزییات و دستورالعملهای سلامتی و امنیتی کارخانه های چسب و رنگ مراجعه کنید.

چوب ترمووود نما و توصیه های عمومی

اتمام عمر مفید :

ترمووود یک محصول چوب طبیعی است که هیچ ماده شیمیایی به آن افزوده نشده است. زمانیکه چسب و رنگ نشده است، با ضایعات ترمووود میتوان به مانند ضایعات چوبهای تیمار نشده رفتار کرد.

ترمووود قابل اشتعال است و تقریبا" 30% کمتر از چوبهای تیمار نشده انرژی تولید میکند. بخش غالب انرژی شامل مواد استخراجی است که طی روند تیمار حرارتی از چوب خارج شده اند.ترمووود با شعله کوچکتر میسوزد و بنابر دلایل گفته شده، کمتر گاز و دود تولید می کند. آتش گیری معمولا بیشتر است به دلیل تعادل رطوبتی کم چوب (خشکی چوب).

هیچ تفاوتی میان ترکیبات دود ترمووود با ترکیبات دود چوب طبیعی نمیباشد. به شکل پوکه در آوردن ترمووود ممکن است و اگر ذراتش با خاک اره معمولی آمیخته گردد، به علت خشکی ونداشتن رزین، ذرات چوب نرم معمولی مورد احتیاج است تا اجازه دهد که پوکه ها به همپیوند بخورند. ترمووود می تواند به محل زباله ها ریخته شود، چون سمی نیست و جزء مواد خطرناک طبقه بندی نمی شود.





نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین