کد خبر: ۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ - 05 May 2017
روش ریلی در نصب نمای آلومینیوم کامپوزیت بسیار متداول است
روش های مختلفی برای نصب نمای آلومینیوم کامپوزیت برشمرده اند که از مهمترین این روش های نصب نمای ساختمان ، می توان به روش ریلی یا هنگینگ ( HANGING ) اشاره کرد. این روش یکی از بهترین روش ها و همچنین ارزان ترین روش های نصب نمای ساختمان محسوب می شود و به همین علت پرطرفدار است.

آلومینیوم کامپوزیت یکی از بهترین و خاص ترین نوع از نمای ساختمان است. نمای ساختمان که با این متریال ساخته می شود، جلوه خاصی داشته و هزینه مناسبی نیز دارد. به همین علت است که بسیاری از ساختمان های اداری و حتی دانشگاه ها در ایجاد نما از این نوع متریال استفاده می کنند.

روش های مختلفی برای نصب آلومینیوم کامپوزیت برشمرده اند که یکی از انواع آن روش ریلی است. این روش ویژگی های خاصی دارد که در دیگر روش های نصب آلومینیوم کامپوزیت نما به چشم نمی خورد.

روش ریلی Hanging

 

در این روش، ورق‌ها با استفاده از شیارهای تعبیه شده، بصورت ریلی بر روی پروفیل‌های مخصوص آلومینیومی نصب می‌گردند. در این حالت بدلیل عدم استفاده از پیچ یا پرچ، سرعت کار بالا بوده، امکان جدا سازی و تعویض هر یک از قطعات بطور جداگانه وجود داشته و همچنین به دلیل کاربرد پروفیل‌های ناودانی شکل آلومینیومی، دیگر نیازی به آب بندی نما وجود ندارد.

در این روش پس از اجرای کمربندی‌های آهنی جهت شکل گرفتن ساختار زیر سازی، نبشی‌های آهنی با مشخصه سوراخ لوبیایی روی کمربندی‌ها مطابق با آکس بندی ارائه شده در نقشه‌های اجرایی، نصب می‌گردند.

 در مرحله بعد، ناودانی‌های ریلی آلومینیومی با مقطع مشخص در آکس نبشی‌های آهنی بوسیله براکت‌های آلومینیومی با دو سوراخ لوبیایی به زیر سازی متصل می‌شوند. در این روش همانند روش ثابت آلومینیومی جهت جلوگیری از خوردگی بین آهن و آلومینیوم از لاستیک بین لامل آلومینیومی و نبشی آهنی استفاده می‌گردد.

ورق‌های کامپوزیت بوسیله اتصالاتی آلومینیومی به شکل ناودانی (بچه ناودانی) که در داخل لامل‌های آلومینیومی می‌باشند بر روی لامل‌ها نصب می‌گردند نحوه اتصال ورق به ناودانی با شیوه‌های مختلفی اجرا می‌گردد که باعث ایجاد تفاوت در روشهای هنگ می‌گردد که از آن جمله می‌توان به سیستم هوک اشاره نمود.

نمای آلومینویم کامپوزیت و نصب به روش ریلی

مراحل اجرای زیر سازی در روش ریلی (Hanging)

انجام رول بولت و اتصال دستک‌های قوطی‌های ۸۰*۴۰ فلزی عمودی و افقی

جوش قوطی‌های فلزی

نصب براکت فلزی

نصب نبشی آلومینیومی

نصب ناودانی ریلی

نصب ناودانی بولت

شیار و برش ورق

خم و مونتاژ ورق

نصب و تثبیت ورق

البته روش های دیگری هم وجود دارد اما این روش به علت مزایا و محسناتی که دارد مورد توجه نصاب نمای ساختمان بوده و همچنان نیز هست.

 

آلومینیوم کامپوزیت نمای ساختمان

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین