کد خبر: ۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷ - 06 May 2017
نصب به روش ثابت در نمای آلومینیوم کامپوزیت بسیار متداول است.
اهمیت نمای ساختمان بر هیچ کس پوشیده نیست . اما مهمترین بخش از نمای ساختمان بعد از انتخاب نوع آن ، نصب درست و صحیح نما می باشد. نمای آلومینیوم کامپوزیت به روش های مختلفی نصب می گردد که روش ثابت یکی از متداول ترین انواع این روش ها است. این روش همچنین از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست.

توجه به نمای ساختمان سالیان درازی است که در جهان و به ویژه در ایران مورد توجه بوده است. اهمیت نمای ساختمان اما در دنیای امروز بیش از پیش بوده و باید دقت ویژه ای در انتخاب نمای ساختمان صورت پذیرد.

یکی از انواع نمای ساختمان ، نمای آلومینیوم کامپوزیت است. آلومینیوم کامپوزیت یکی از مواد ساخت بشر است که ویژگی های منحصر بفردی دارد. این نما به روش های مختلفی نصب می گردد. یکی از این روش های نصب ، روش ثابت یا Fixing است. این روش یکی از روش های متداول نصب نمای آلومینیوم کامپوزیت به حساب می آید.

در ادامه به توضیحاتی در مورد این نوع از نصب نمای ساختمان خواهیم پرداخت.

نمای آلومینیوم کامپوزیت و نصب به روش ثابت

روش ثابت (Fixing):

در این روش ورق‌های کامپوزیت پس از برش و شیار به صورت ثابت با پیچ یا پرچ بر روی زیر سازی آلومینیومی یا آهنی متصل شده که مراحل نصب آن از سرعت بالایی بر خوردار است. در بین فاصله ورق‌های نصب شده جهت ایجاد نمایی زیبا‌تر و ضد آب شدن نما از تسمه‌ای از جنس ورق و چسب‌های پلی اورتان که دوام بسیار بالایی نسبت به چسب و لاستیک سیلیکونی دارد استفاده می‌گردد. در روش ثابت می‌توان از دو نوع زیرسازی آهنی و آلومینیومی بهره گرفت.

در این سیستم جهت اجرای کمربندی‌های اصلی زیر سازی از پروفیل‌های آهنی با مقطع مشخص و متناسب با ابعاد ساختمان و طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین جهت ساخت شبکه‌ای از آکس بندی‌های افقی و عمودی متصل به کمربندی که محل نصب ورق‌های کامپوزیت و یا نمای شیشه را مشخص می‌کنند نیز از پروفیل‌های آهنی مشابه استفاده می‌گردد.

البته به جز این روش ، روش های بسیار دیگری نیز وجود دارد که برخی از نصاب های نمای ساختمان از آن روش ها استفاده می کنند. در مقالاتی به انواع دیگر نصب نمای الومینیوم کامپوزیت اشاره خواهیم کرد.


نمای الومینیوم کامپوزیت


خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین