تعداد بازدید: ۳۷۲۱
کد خبر: ۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ - 26 May 2017
پنجره های آهنی نیز به صورت دوجداره قابل ساخت می باشند
امروزه کارشناسان انرژی به این نتیجه رسیده اند که ۴۰ درصد اتلاف انرژی ساختمان ها از طریق پنجره ها می باشد. یکی از مهمترین راه های جلوگیری از این اتلاف انرژی استفاده از درب و پنجره دوجداره با شیشه های دوجداره می باشد، به طوری که در حال حاضر ۷۰ درصد ساختمان های قاره اروپا از این نوع درب و پنجره دوجداره بهره می برند.

 در کشور ما واژه پنجره دوجداره به پنجره هایی که قاب آن از جنس های فلزی بوده و شیشه آن دوجداره می باشد نیز گفته می شود.

علاوه بر این نوع پنجره دوجداره، امروزه پنجره های دیگری نیز با عنوان پنجره های چوبی، آلومینیومی و آهنی دوجداره نیز به خریداران پیشنهاد می گردد ک بعضا در کنار قیمت مناسب تر، برخی از ویژگی های اصلی پنجره های دوجداره را دارا نمی باشند. لذا در این مقاله ضمن مقایسه انواع این پنجره های موجود در بازار، به شناخت پنجره های اصلی دوجداره (UPVC) می پردازیم.

 
 
مقایسه پنجره های دوجداره 

مقایسه درب و پنجره های چوبی، آلومینیومی UPVC

پنجره های چوبی: چوب سرما و گرما را عبور نمی دهد. اما چوب خاصیت شکنندگی و سوراخ شدن دارد. بنابراین در طول زمان به خصوص در قسمت های خارجی ترک خورده و می شکند.

پنجره های آلومینیومی : پنجره های آلومینیومی دارای عمر بیشتری نسبت به چوب بوده و همچنین سبکتر و نازکتر است. حمل و نصب ساده تری نیز دارد. هرچند می توان  شیشه این پنجره ها را دوجداره ساخت، اما از آنجا که بدنه قاب این نوع پنجره ها عایق نبوده و در نتیجه گرما را هدر داده، سرما را به داخل راه داده و عرق می کند، عملا خواص کامل پنجره های دوجداره را ندارند. آلومینیوم یک فلز بوده و در مقابل خوردگی و زنگ زدگی آسیب پذیر است و به مرور زمان آسیب پذیرتر می شود. تو رفتگی و خراش خوردگی آلومینیوم  قابل تعمیر نبوده و باید کلاً تعویض گردد. گوشه های درب ها و پنجره های آلومینیومی به صورت مکانیکی به یکدیگر متصل می شوند که باعث آسیب پذیری آن در برابر تغییر شکل خواهد بود.

 پنجره های آهنی: پنجره های آهنی نیز به صورت دوجداره قابل ساخت می باشند. حسن آنها قیمت مناسب تر ، قابل ترمیم بودن (مثلا در صورت شکستگی لولاها) و رنگ پذیری نامناسب می باشد. اما همان مشکلات عایقی پنجره های آلومینیومی را داراست. به علاوه درزگیری آن نیز معمولا به درستی قابل انجام نبوده و در هنگام بارندگی باعث نفوذ آب از اطراف به داخل پنجره می شود. زنگ زدگی به مرور زمان از دیگر مشکلات این نوع پنجره ها می باشد.
 

پنجره های دوجداره : پنجره های UPVC از ماده سخت و محکم UPVC ساخته شده است. شکل چند محفظه ای آن باعث می شود در مقابل هدر رفتن گرما و سرما و تعریق مقاوم باشد. پنجره UPVC زمانیکه در برابر گرما و سرمای خیلی زیاد قرار می گیرد تغییر شکل نمی دهد. هسته فلزی آن تضمین می کند که UPVC فرم و پایداری خود را حفظ می کند. گوشه های درب ها و پنجره های UPVC به صورت مکانیکی بهم متصل نمی شوند بلکه به یکدیگر جوش داده می شوند که باعث می گردد درب یا پنجره به صورت یک قالب بهم پیوسته و یک تکه باشد در صورتی که این نوع پنجره ها توسط سازندگان معتبر ساخته نشود، . با گذشت زمان اندکی از نصب آن دچار تغییر حالت شده و فرم عایق بندی آن از بین می رود به علاوه آنکه از نظر ظاهری نیز دچار کهنگی می شود.

 
 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین