کد خبر: ۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ - 11 June 2017
آلومینیوم رسانای قوی ای می باشد و به همین دلیل نقطه ذوب پایینی دارد و از تراکم بالایی برخوردار است.
آلومینیوم بدون آنکه کیفیت خود را از دست بدهد میتواند بارها و بارها بازیافت شود . بازیافت و ذوب مجدد آلومینیوم انرژی بسیار کمی نیاز دارد و این مقدار در مقایسه با انرژی لازم برای ذوب اولیه آن بسیار ناچیز است .

۱. سبک :آلومینیوم فلزی بسیار سبک است به طوری که هر سانتی متر مربع از آن وزنی حدود ۲۷ گرم دارد که در واقع یک سوم وزن استیل است .

۲. مقاومت بالا در مقابل خوردگی : آلومینیوم به طور طبیعی لایه محافظی از جنس اکسید را تولید میکند که باعث می شود در مقابل خوردگی مقاومت بیشتری داشته باشد . رفتارهای گوناکون هر لایه ای از سطح میتواند این ویژگی را بهبود بخشد. این خاصیت آلومینیوم در محصولاتی که حفاظت خاصی را مد نظر دارند ، بسیار کاربرد دارد .

۳. رسانا بودن : آلومینیوم رسانای قوی ای می باشد و به همین دلیل نقطه ذوب پایینی دارد و از تراکم بالایی برخوردار است.

۴. قابلیت بازیافت نامحدود : آلومینیوم بدون آنکه کیفیت خود را از دست بدهد میتواند بارها و بارها بازیافت شود . بازیافت و ذوب مجدد آلومینیوم انرژی بسیار کمی نیاز دارد و این مقدار در مقایسه با انرژی لازم برای ذوب اولیه آن بسیار ناچیز است .

۵. داشتن ظاهری زیبا : آلومینیوم به دلیل ظاهر زیبایی که دارد کاربردهای گسترده ای هم داراست و در صنعت های بسیاری از آن استفاده می شود .





خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین