کد خبر: ۵۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ - 20 June 2017
دیواره غربی با مساحت ۱۱ هزار مترمربع ، نمایی شیشه ای دارد
دیواره غربی با مساحت ۱۱ هزار مترمربع ، نمایی شیشه ای دارد که یکی از بزرگترین دیوارهای شیشه ای اروپا به حساب می آید در حالی که دیواره شرقی از پنل های نازک آلومینیوم پوشیده شده است

مرکز عمران عدالت منچستر یک ساختمان دولتی دو شهر منچستر انگلستان می باشد که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد .

در این مرکز ، دادگاه شهر منچستر ، دادگاه عالی منطقه ، دادگاه رسیدگی به خانواده و دفاتر منطقه ای می باشد .

این سازه ۱۶ طبقه ای به دلیل معماری منحصربفردی که دارد ، لقب کابینت های تشکیل پرونده را به آن دادند . با این که طراحی آن از معماری اکسپرسیونیسم الهام گرفته اما با این حال نشانه هایی از داشتن حس حرکت و استفاده از خطوط پویا در آن دیده می شود .

از نکات جالب طراحی این سازه این است که در هیچ کجای آن قرینگی دیده نمی شود و حتی دو دیواره شرقی و غربی آن نیز ظاهری متفاوت دارند .

دیواره غربی با مساحت ۱۱ هزار مترمربع ، نمایی شیشه ای دارد که یکی از بزرگترین دیوارهای شیشه ای اروپا به حساب می آید در حالی که دیواره شرقی از پنل های نازک آلومینیوم پوشیده شده است .

در انتهای بعضی از طبقه های این ساختمان تراس هایی با طول زیاد به چشم می خورد که در واقع حس پویایی سازه را به وجود آورده اند اما ساخت همچین فضایی بی دردسر هم نیست .

این قسمت ها باعث به وجود آمدن لرزش و ارتعاش در امتداد کف هر طبقه شدند . راه حل این مشکل استفاده از تیرهای ضدلرزش بتنی بود .

این تیرهای بتنی به طور بخش های ۶۰۰ در ۶۰۰ میلی متری از همان دهانه اصلی طبقه به طور عمود بر سطح اجرا شدند . این پرتو ها هم بر وزن آن منطقه می افزایند و هم جنس بسیار محکمی دارند در نتیجه لرزش سطح را تا ۵۰ درصد کاهش می دهند .





خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین