تعداد بازدید: ۴۸۰۸
کد خبر: ۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ - 04 July 2017
امید می رود که نسل جدیدی از معماران و مهندسین ، ساخت و ساز این کشور را به عهده گیرند و همراه با پیشرفت های جهانی در حرکت باشند .
موج جدیدی از معماری در ایران فراگیر شده است و شیوه طراحی در این کشور دگرگون شده است .همچنین پیشروی زندگی به سمت مدرن شدن در حال وقوع می باشد و به زودی شاهد آثار چشمگیری از معماران ایرانی خواهیم بود .

با پیشرفت تکنولوژی و پیشروی بشر به سمت مدرن شدن ، زندگی همه در تمامی زمینه ها در حال تغییر و دگرگونی ست مانند فرهنگ استفاده از تجهیزات الکترونیکی ، نحوه لباس پوشیدن ، نوع تفریحات و حتی تغییرات بزرگ تر مانند تعییر در بافت شهرها و ساختمان ها .

در چند دهه اخیر استفاده از مواد و مصالحی که در ساخت بناها استفاده می شود ، رنگی تازه به خود گرفته است .

در ابرشهر هایی مانند نیویورک ، برلین ، پکن و مسکو ، آسمان خراش هایی به چشم می خورند که تماما از جنس شیشه هستند و یا ساختمان هایی که نمایی فلزی و کاملا براق دارند .


یعنی بشر در نحوه طراحی و معماری تغییری ایجاد کرده است و سنگ و آجر جای خود را به صفحات آلومینیومی و شیشه داده اند .

این تغییر در سرتاسر جهان در حال شکل پذیری ست از جمله ایران . معماری اصیل ایرانی در تمام دنیا بر سر زبان هاست ، از نقش های مسجد نقش جهان گرفته تا بناها و ستون های سنگی تخت جمشید و کاشی کاری های کاخ های قدیمی و آینه کاری های خانه های تاریخی کاشان . همه و همه آثاری ارزش آفرین و پرافتخار برای ایران هستند .

حال با سیل تغییری که در دنیا فراگیر شده است ، معماران ایرانی هم سعی داشته اند تا همراه با آن حرکت کنند .

یکی از برجسته ترین آثاری که در چند سال اخیر ساخته شده ، پل طبیعت واقع در شهر تهران است . این پل که توسط معمار جوان ۲۶ ساله ، لیلا عراقیان طراحی شده است ، نمونه ای از شیوه های مدرن معماری می باشد .

استفاده ار اسکلتی فولادی و طراحی چندین طبقه با نمای چوبی ، چیزی غیر معمول در شیوه شهرسازی ایرانی بود اما امروزه آثاری مانند آن را زیاد در سطح شهر مشاهده می کنیم .

مجله معماری Dezeen یکی از برترین مجلاتی ست که در زمینه هنر معماری و شهرسازی فعالیت می کند و شامل اخبار روز به روز در این حوزه می باشد .

این مجله در گزارشی نوشت : موج جدیدی از معماری در ایران فراگیر شده است و شیوه طراحی در این کشور دگرگون شده است .همچنین پیشروی زندگی به سمت مدرن شدن در حال وقوع می باشد و به زودی شاهد آثار چشمگیری از معماران ایرانی خواهیم بود .


یکی از تغییراتی که در شیوه معماری صورت گرفته ، تلفیق معماری سنتی و مدرن با هم است و همین باعث می شود سبک جدیدی از طراحی خلق شود و تغییرات وسیعی را به همراه داشته باشد .

امید می رود که نسل جدیدی از معماران و مهندسین ، ساخت و ساز این کشور را به عهده گیرند و همراه با پیشرفت های جهانی در حرکت باشند .






نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین