تعداد بازدید: ۶۲۶۹
کد خبر: ۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ - 11 July 2017
رنگ در نمای ساختمان تاثیر شگرفی دارد
حتی در شهرهای مختلف ، رنگ های متناسب با نما متفاوت هستند. عموما در شهرهای گرمسیر از رنگ های روشن استفاده می شود و در شهر هایی که سرما در آنها شدت دارد ، سلیقه مردم به رنگ های گرمتر سوق پیدا می کند. باید برای بهتر فروش رفتن آپارتمان ، اهمیت ویژه ای به نمای آن در قبل از شروع ساخت انجام داد

بدون شک یکی از ملاک های اصلی خریداران مسکن ، نمای ساختمان است. در وضعیت فعلی بازار مسکن و رکود حاکم بر این بازار که فروش آپارتمان ها به سختی صورت می گیرد، نمای ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مشخصا یک نما خوب برای ساختمان می تواند نشان دهنده درون مناسب آن از جهت دکوراسیون داخلی باشد.

در واقع افراد با مشاهده یک نما شیک و حرفه ای ، بیشتر به دکوراسیون داخلی آن امیدوار می شوند و همین موضوع می تواند ایراداتی که بسیاری از مشتریان حتی به رنگ کابینت آشپزخانه یک ساختمان می گیرند را کاهش دهد. به همین منظور برای فروش بهتر یک آپارتمان در هنگام طراحی نمای ساختمان ، باید دقت ویژه ای به خرج داده شود.

اما یکی از نکات مهم که متاسفانه کمتر به آن دقت می شود، انتخاب رنگ نمای ساختمان است. فرقی نمی کند که قرار است چه نوع نما روی ساختمان پیاده شود، در هر صورت باید برای انتخاب رنگ نمای ساختمان دقت کافی به عمل آید. نماهای موجود ، همگی تنوع رنگ دارند. حتی نمای ترمووود به عنوان نمایی با کمبود تنوع در رنگ ، تنوع رنگ قابل قبولی را داشته و دارد. نماهای دیگر مثل HPL ، فایبر سمنت برد و حتی آلومینیوم کامپوزیت هم در تنوع دادن به رنگ نمای ساختمان موثر و سهیم هستند.

تاثیر رنگ در نمای ساختمان

در درجه اول باید رنگ و نوع نمای ساختمان با توجه به منطقه و محله ای که قرار است ساختمان در آنجا بنا شود انتخاب گردد. حتی در شهرهای مختلف ، رنگ های متناسب با نما متفاوت هستند. عموما در شهرهای گرمسیر از رنگ های روشن استفاده می شود و در شهر هایی که سرما در آنها شدت دارد ، سلیقه مردم به رنگ های گرمتر سوق پیدا می کند.

اما یکی از مسائل مهم دیگر در انتخاب رنگ نمای ساختمان ، کثیف شدن نما است. تمیزکردن نمای ساختمان می تواند هر چند وقت یکبار هزینه ای را بر دوش ساکنین ساختمان بگذارد ، به همین علت باید در هنگام انتخاب نوع نما و رنگ نما ، به تمیزکاری نما نیز دقت کرد. نمای خارجی ساختمان مثل نمای داخلی ساختمان نیست که به راحتی قابل تمیز کردن باشد.





نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین