تعداد بازدید: ۶۲۹۶
کد خبر: ۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ - 12 July 2017
نهمین نمایشگاه سنگ تهران از ۱۹تا ۲۲ تيرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ایران نماکار تلاش ها بر آن بود تا این رخداد تبدیل به یک نمایشگاه صنفی سالانه شود. اما نبودن تعطیلات آخر هفته در زمان نمایشگاه و گرمای تیر ماه تهران باعث شد که حضور فعالان این حوزه و بازدید کنندگان نمایشگاه کم رونق تر از قبل باشد.

نهمین نمایشگاه سنگ تهران از ۱۹تا ۲۲ تيرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار مي شود.

برگزاری نمایشگاه سنگ تهران، متفاوت تر از هر نمایشگاه تخصصی

به گزارش خبرنگار ایران نماکار تلاش ها بر آن بود تا این رخداد تبدیل به یک نمایشگاه صنفی سالانه شود. اما نبودن تعطیلات آخر هفته در زمان نمایشگاه و گرمای تیر ماه تهران باعث شد که حضور فعالان این حوزه و بازدید کنندگان نمایشگاه کم رونق تر از قبل باشد.

این رویداد همزمان با برگزاری سمیناری با عنوان «متریال: رفتار و فرم» صورت پذیرفت. بابک بهرامی، دبیر سمینار «متریال: رفتار و فرم» با بیان اینکه ایران، چهارمین کشور دارای معادن متنوع سنگ در جهان است، گفت: «سنگ‌ها از پرکاربردترین مواد ساختمانی در ایران به شمار می‌رود، از این رو توسعه روش‌های بهره‌برداری، فرآوری و پرداخت سنگ و همچنین تعهد همگانی نسبت به حفظ محیط زیست، لزوم مطالعه و بازنگری در این مواد سبز را دو چندان می‌کند. از این رو هم‌اندیشی و فراهم کردن امکان گفت‌وگو بین فعالان صنعت سنگ و جامعه معماری کشور می‌تواند به استفاده مطلوب از سنگ‌ها در صنعت ساختمان بینجامد».

بهرامی ابراز امیدواری کرد که با آشنایی معماران با روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید صنعت سنگ، شاهد خلق آثار معماری فاخری در ایران و جهان باشیم؛ چرا که جنبه‌های زیباشناسانه و امکان حجم‌دهی و فرم‌دهی به سنگ، امکان تحقق ایده‌ها و آفرینشگری را به معماران هنرمند می‌دهد.

صنعت سنگ ایران با بیش از ۶هزار کارخانه وهزار و ۲۰۰ معدن با تنوع بی نظیر تولیدات، می توان نقش مهمی در سودآوری اقتصاد بومی و داخلی و ارز آوری ایفا نماید. چه بسا یکی از اهداف مهم نمایشگاه های اینچنینی دستیابی به توسعه پایدار و سازگار با محیط زیست در جهت افزایش بهره وری صنعت داخلی است.

امتیاز ایننمایشگاه به نام انجمن سنگ ایران و برگزاری آن برعهده شرکت روشان روز مرکز اطلاعات سنگ ایران- است.

انجمن سنگ ایتالیا به عنوان یکی از معتبرترین تشکلهای سنگی دنیا به عنوان شریک خارجی در کنار صاحب امتیاز و مجری در برگزاری این نمایشگاه حضور فعال دارد.

تاریخچه نمایشگاه:

نمـایشـگـاه بیـن المـللـی سنگ تهران از سـال ۱۳۷۲ با رویـکرد توسعه صنعت در جهت صـادرات آغـاز بکار کرد. در این سالها تحت عناوین مختـلف و با مسئولین متفـاوت، در جهت پیشرفت گام برداشت و از سـال ۱۳۸۶ و بـا نگاهـی نـو، اولین دوره ی آن با موفقیت برگزار شد. هشتمین دوره آن در سال ۱۳۹۵با افزایـش ۳۰۰درصدی متـراژ غرفه های خارجـی و رسیدن به ۹۷۹متـر مربع و افزایـش شصت درصـدی فضای مفید نشان از موفقیت برنامه ریزان نمایشگاه داشت. بیش از۱۲هزار بازدید کننده متخصص داخلی و همچنیـن حضـور متخصصیـن از ۳۶کشـور خارجـی نشـان از اطلاع رسانـی و تبلیغات موفق این نمایشگاه در عرصه ی جهانی دارد .


اعضای ستاد اجرایی نمایشگاه:
آقایان کاوه فاضل، احمد شریفی، حسین امیرفتاحی،احسان صلواتی فر،حسین جعفریان، امیرسامان میرزایی، جمشید مولایی و ساسان فاضل.

اهداف برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگ ایران

  • افزایش حجم مبادلات بازرگانی خارجی
  • توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی درونی و بیرونی صنف و صنعت سنگ
  • ایجاد رقابت سالم داخلی و بین‌المللی
  • تبادل اطلاعات و دانش فنی در همه‌ی زمینه‌های صنعت سنگ
  • انتقال تکنولوژی
  • توسعه و گسترش ارتباطات بین‌المللی
  • توسعه و گسترش خدمات نرم‌افزاری، فنی و مهندسی سنگ در داخل و تلاش برای صادرات آن





نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین