تعداد بازدید: ۷۲۰۴
کد خبر: ۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ - 15 July 2017
حس خوب طبیعت به نمای ساختمان جان می بخشد
استفاده از حس طبیعت در طراحی نمای ساختمان ، حس خوب زندگی و طراوت را به انسان می بخشد. حس طراوت می تواند باعث جلب نظر و توجه شده و روند خوبی را برای یک ساختمان رقم بزند. موضوعی ساده که به سادگی می تواند در فروش یک ساختمان نقش بسزایی داشته باشد و نظر خریداران را به خود جلب کند.
استفاده از مواد اولیه طبیعی به نمای ساختمان جان می بخشد. مواد طبیعی و غیر مصنوعی به کار رفته در نمای ساختمان می توانند به بهتر شدن حس طبیعت گرایی انسان پاسخ دهند. این حس با دیدن مواد مصنوعی مثل برخی از مواد به کار رفته در نمای ساختمان ، حس خوشایندی نخواهد داشت.

یکی از نماهای سنگی پرطرفدار که از گذشته نیز مورد توجه معماران بوده است ، نمای سنگ است. نمای سنگی یکی از زنده ترین انواع نمای ساختمان به حساب می آید. کافی است تنها یک سنگ طبیعی و یک سنگ مصنوعی را از نزدیک لمس کنید تا تفاوت های این دو متریال به کار رفته در نمای خارجی ساختمان را حس کنید. البته سنگ در نمای داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان نیز به کار می رود ، اما جلوه آن در نمای خارجی ساختمان بسیار زیباتر است.

طبیعت در نمای ساختمان

یکی دیگر از نماهای طبیعی که با فراوری آماده استفاده می شود ، آجر است. آجر و نمای آجری از انواع نما طبیعی ساختمان به حساب می آید. آجر که به تعبیر ساده گل پخته شده است و بههمین علت از جمله مصالح ساختمانی مصنوعی به حساب نمی آید. استفاده از اجر از گذشته در ایران برای ساخت بنا مرسوم بوده و امروزه به عنوان یکی از انواع نما به صورت شیک طراحی و اجرا می شود.

یکی دیگر از انواع نمای ساختمان که از مواد طبیعی و البته فراوری شده است ، نمای ترمووود است. ترمووود در واقع همان چوب طبیعی است که به صورت خاصی فراوری شده تا مشکلاتی از قبیل پوسیدگی و موارد دیگر را نداشته باشد. مسلما حس طبیعت در نمای ترمووود به خوبی حس می شود. در نمای ساختمان اگر به صورت کامل از ترمووود استفاده شود ، جلوه مناسبی ندارد و به همین علت عموما به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد. ناگفته نماد که ترمووود به کار رفته در دکوراسیون داخلی ، جلوه فوق العاده مناسبی داشته و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.
همانطور که گفته شد ، استفاده از حس طبیعت در طراحی نمای ساختمان ، حس خوب زندگی و طراوت را به انسان می بخشد. موضوعی ساده که به سادگی می تواند در فروش یک ساختمان نقش بسزایی داشته باشد و نظر خریداران را به خود جلب کند.




نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین