تعداد بازدید: ۸۳۵۸
کد خبر: ۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴ - 17 July 2017
رنگ بنفش نمای ساختمان را خاص می کند
رنگ بنفش به عنوان یک رنگ گرم ، اگر در کنار رنگ خاکستری در نمای ساختمان به کار گرفته شود جلوه فوق العاده ای پیدا می کند. استفاده از این رنگ در نما ، یک اقدام خلاقانه و جسورانه برای معمار محسوب می شود که می تواند تحسین اهل فن را به همراه داشته باشد ؛ هرچند قطعا مخالفان زیادی را به خود خواهد دید

رنگ در نمای ساختمان اهمیت فراوانی دارد. استفاده از رنگ های مختلف در نما باعث جذابیت آن شده و می تواند به فروش آپارتمان و ساختمان کمک بسیار زیادی کند. البته سلیقه های مختلفی برای رنگ رنگ بنفش در نمای ساختمان وجود دارد که می تواند تاثیر فراوانی برای انتخاب نما داشته باشد.

از نظر روانشناسی اما دو رنگ وجود دارد که واکنش انسان را به همراه دارد. در واقع این دو رنگ با جلب توجه برای انسان باعث توجه بیش از اندازه وی می شوند. این دو رنگ ، نارنجی و بنفش یا ارغوانی هستند. طبق روانشناسی رنگ ، بیشترین واکنش انسان به این دو رنگ است و احساسات را به قلیان می اندازد.

در این بین رنگ بنفش ، کمتر در نمای ساختمان به کار گرفته می شود. رنگ بنفش به عنوان یک رنگ شجاعانه شناخته شده و در ساختمان های خاص و بدون نقص به کار برده می شود. رنگ بنفش می تواند حس ثروت را به بیننده القا کند و به همین علت است که کمتر در ساختمان ها به کار می رود. رنگ بنفش در نمای خارجی ساختمان باعث توجه افراد می شود و افراد به جزئیات نما نیز دقت می کنند.

رنگ بنفش در نمای ساختمان

ترکیب رنگ بنفش در کنار رنگ خاکستری ، مثل رنگی که در نمای آلومینیوم کامپوزیت است ، می تواند جلوه این رنگ را دو چندان سازد و به نمای ساختمان جلوه ای خاص ببخشد. البته مشخص است که استفاده بیش از حد از این رنگ در نمای ساختمان می تواند باعث زشت شدن آن نیز گردد.

در برخی از کشور ها مثل کشور سوئیس ، استفاده از رنگ های خاص مثل رنگ بنفش در نمای ساختمان به وفور یافت می شود. رنگ هایی که خلاقیت در نمای ساختمان را افزایش می دهد. در برخی دیگر از کشورهای پیشرفته نیز این جسارت در طراحی نمای خارجی ساختمان مشاهده می شود.

اما این رنگ علاوه بر نمای خارجی ، کاربرد خاصی در نمای داخلی و دکوراسیون داخلی دارد. استفاده از این رنگ در نمای داخلی ساختمان بسیار بیشتر از نمای خارجی است و علت همان جذابینت خاص این رنگ است. استفاده از رنگ بنفش در نمای داخلی و هماهنگ کردن آن با دکوراسیون و مبلمان منزل ، جلوه ای خاص به آپارتمان می بخشد.



ایران نماکار


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین