تعداد بازدید: ۷۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
کد خبر: ۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ - 21 July 2017
نمای ساختمان اگر متغییر باشد جلوه ای خاص به محله می دهد
تنوع بخشی به نمای ساختمان می تواند جذابیت خاصی برای نما و خود ساختمان ایجاد کند. پنجره ها و حفاظ های جلوی ساختمان ابزار مناسبی برای تحرک پذیری نمای ساختمان هستند. در اکثر ساختمان هایی که نمای متحرک دارند ، از نرده های جلوی پنجره به صورت تحرک پذیر استفاده شده تا بتوان هر بار نوعی تغییر را در نما ایجاد کرد.

تنوع یکی از مهمترین علایق هر انسان است. در دنیای امروز متنوع بودن برخی چیز ها از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار شده و همین موضوع سبب گشته تا انسان به فکر متنوع ساختن همه چیز گردد.

اگر شما هم جزو افرادی باشید که از یک مسیر مشخص راهی محل کار می شوید و یا روزانه برای خرید مایحتاج منزل از یک مسیر عبور می کنید؛ جز تنوع فصلی که خداوند آن را قرار داده است ، تنوع خاصی در کوچه ها و خیابان ها مشاهده نمی شود. در واقع نمای ساختمان بدون تغییر در جای خود ایستاده اند و به کوچه هویت ثابتی را ارئه می دهند. اما انسان تنوع خواه ، همواره به فکر ایجاد تنوع است!

برای تنوع بخشیدن به کوچه و خیابان ، برخی از معمارها تصمیم به طراحی ساختمان هایی گرفتند که قابل تغییر باشد. یعنی بتوان با اقداماتی خیلی سریع نمای ساختمان را تغییر داد. البته این نوع از طراحی نمای ساختمان در کشورهای پیشرفته اروپاییه به وفور یافت می شود اما رد ایران نیز در شهرهای مختلف کشور ، شاهد این مدل طراحی ها بوده ایم.

نمای متحرک ساختمان

ساختمان با نمای متحرک توانسته کمک بسیار خوبی به آن دسته از افراد که علاقه به تنوع در نمای ساختمان دارند بکند. فرض کنید که شما امروز مهمان دارید و نمای ساختمان شما به یک گونه چیدمان شده است و فردا که قرار است مهمان های دیگری به منزل شما بیایند ، دکوراسیون خارجی ساختمان تغییر پیدا کرده است. این نوع تنوع برای برخی افراد فوق العاده است.

یکی از بهترین نوع استفاده از نمای ساختمان برای تنوع بخشی به آن ، استفاده از پنجره در نمای ساختمان است. پنجره ها و حفاظ های جلوی آنها ابزار مناسبی برای تحرک پذیری نمای ساختمان هستند. در اکثر ساختمان هایی که نمای متحرک دارند ، از نرده های جلوی پنجره به صورت تحرک پذیر استفاده شده تا بتوان هر بار نوعی تغییر را در نما ایجاد کرد.

آنچه که مشخص است موارد متغییری برای ایجاد تغییر مداوم در نمای ساختمان وجود دارد که به سادگی با فکر و توجه معمار می توان به آن دسترسی پیدا کرد. تغییراتی که علاوه بر مالک یک ساختمان ، بر همسایگان و عابران شهری نیز تاثیر بسیار خوبی می گذارد.




نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
حسین باقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
1
عالی بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین