کد خبر: ۶۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ - 21 July 2017
در هر صورت، طراحی پنجره ها و ارتباط آن با نما مساله ای است که باید توسط معمار طراحی و دیزاین شود
امروزه در صنعت نمای ساختمان، یک انقالاب رخ داده است. هیچگاه در تاریخ به اندازه ی سی سال گذشته تا این اندازه طرح های نوین و خلاقانه ارائه نشده و صنعت معماری و نما دستخوش تغییر و تحول نگردیده است.

اهمیت پنجره در نما از

نمای ساختمان، پوست چهارم ماست

امروزه در صنعت نمای ساختمان، یک انقالاب رخ داده است. هیچگاه در تاریخ به اندازه ی سی سال گذشته تا این اندازه طرح های نوین و خلاقانه ارائه نشده و صنعت معماری و نما دستخوش تغییر و تحول نگردیده است.

اگر پوست خود انسان را پوست اولیه، لباس را پوست دوم و فضای داخلی خانه را پوست سوم درنظر بگیریم، بدون شک نمای بیرونی منزل ما پوست چهارم ما خواهد بود.



Gianni Stramandinoli طراح اصلی شرکت آمریکایی Stahlbau Pichler در مصاحبه ای درمورد اهمیت پنجره در نمای ساختمان گفت:« معماران پنجره ها را با این دید که آنها بخشی از نمای ساختمان هستند طراحی می کنند. با توجه به سایه هایی که پنجره ها برای نما ایجاد می کنند و آن را تحت تاثیر قرار می دهند نظر کور کورانه ای باشد».

او در ادامه بیان کرد:« در هر صورت، طراحی پنجره ها و ارتباط آن با نما مساله ای است که باید توسط معمار طراحی و دیزاین شود. ممکن است پنجره های مناسب برای نصب به صورت سفارشی تهیه شوند یا آماده از بازار خریداری شوند».

Gianni Stramandinoli در پایان گفت:« به هر حال به هر نگاه و هر روشی که پنجره های ساختمان تولید و طراحی شود، پنجره ها به نما زیبایی و به فضا روشنایی می بخشند. با توجه به گستردگی نما های شیشه ای، در آینده میزان استفاده و محبوبیت این نماها بیش از پیش خواهد بود. هرچه رو به آینده می رویم میزان استفاده از پنجره و شیشه در نما بیشتر و استفاده از دیگر متریال کمتر خواهد شد. برای استفاده بیشتر از انرژی خورشیدی و کاهش دمای اطراف به تکنولوژی های جدیدی مانند پرده های کنترلی برای نما های شیشه ای نیازمندیم».


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین