تعداد بازدید: ۶۱۶۳
کد خبر: ۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ - 07 August 2017
نمای ساختمان هم دارای هویت است
نماهای خاص و متفاوت می تواند یک خانه یا آپارتمان و یا حتی یک خیابان و شهر را معروف و مشهور کند. برای داشتن یک نمای خاص و زیبا امروزه گروه های معماری و کلینیک های تخصصی طراحی و اجرای نما زیادی وجود دارند ه با مراجعه به این مراکز می توان مشاوره به همراه طراحی کامپیوتری از نمای مورد نظردریافت کرد و حتی اجرای نما را به این شرکت ها سپرد.

نمای ساختمان بیرونی ترین قسمت یک خانه و یا یک آپارتمان است که نشان دهنده شرایط داخلی و هویت ساختمان و هم چنین سلیقه و حتی شرایط مالی صاحب خانه می باشد. نمای ساختمان از دیر باز تا به امروز مورد توجه بوده است. نماها نشان دهنده سلیقه، هنر، فرهنگ و صنعت در جامعه و مردم می باشد. در هر دوره ایی نمای ساختمان دستخوش تغییر بوده و امروزه نمای ساختمان ها بیشتر درگیر تجمل ، مد و زیبایی و همچنین صنعت شده است.

دردنیای امروز افراد نسبتا زیادی هستند که دوست دارند کالاهای لوکس و خاص و به روزترین امکانات را در اختیار داشته باشند. نمای ساختمان هم از این مقوله جدا نیست و کسانی هستند که نماهای خاص ومجلل و یا نماهایی که تلفیقی از علم و هنر می باشد را می پسندند.

هویت نمای ساختمان

نماهای خاص و متفاوت می تواند یک خانه یا آپارتمان و یا حتی یک خیابان و شهر را معروف و مشهور کند. برای داشتن یک نمای خاص و زیبا امروزه گروه های معماری و کلینیک های تخصصی طراحی و اجرای نما زیادی وجود دارند که با مراجعه به این مراکز می توان مشاوره به همراه طراحی کامپیوتری از نمای مورد نظردریافت کرد و حتی اجرای نما را به این شرکت ها سپرد.

نماهای ساختمان هم درگیر مد و تنوع و علایق شخصی افراد شده است . در گذشته کمتر به تفاوت در نما توجه می شد ولی با وجود معماران و طراحان برجسته ایرانی نماهای لوکس و کاملا متفاوت را شاهد هستیم. اجرا و ایده در یک نمای ساختمان می تواند الگوی دیگر نماها شود. نماهای ساختمان سبک های متفاوتی دارند از قبیل :

نمای آجری ، نمای سنگ مصنوعی، نمای کلاسیک، نمای رومی، نمای سنگی، نمای چوبی، نمای مدرن که می توان از طرح های تلفیقی هم استفاده کرد مثلا از سنگ و آجر

نمای ساختمان در کشورها متفاوت است ولی چیزی که در سرتاسر دنیا در نمای ساختمان مشترک است واهمیت دارد توجه به زیبایی نمای ساختمان می باشد . می توان از نماهای دیگر کشورها ایده گرفت برای اجرای یک نمای زیبا و بومی ، البته باید در نظر گرفت که الگو برداری صحیح و اصولی صورت بگیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین