تعداد بازدید: ۷۶۹۲
کد خبر: ۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ - 09 August 2017
رویکرد نمای ساختمان بر ظاهر و انرژی
نمای ساختمان و مصرف انرژی رابطه مستقیمی با هم دارند و امروزه تاثیر نمای ساختمان بر اتلاف انرژی مورد توجه قرار گرفته است. چرا که بیشترین میزان مصرف از کل مصرف انرژی در بخش ساختمان است. نوع، اجرا و رنگ نمای ساختمان بر بهینه سازی مصرف انرژی و هزینه‌های آن بسیار موثر است.

نمای ساختمان از اهمیت و جایگاه ویژه ایی برخوردار است و از جهات مختلف می توان آن را مورد بررسی قرار داد. در این جا قصد داریم نمای ساختمان را از لحاظ شکل و ظاهر و انرژی بررسی کنیم.

نما از لحاظ شکل و ظاهر در زیبایی یک ساختمان تاثیر دارد و جلوه شهر را زیبا می کند. ظاهر نماها می تواند مرتبط با کاربری آنها بوده و از المان های خاص در طراحی آنها استفاده شده باشد. نمای یک ساختمان اداری با نمای یک ساختمان مسکونی متفاوت است و همچنین نمای یک هتل با نمای بیمارستان؛ چرا که با دیدن نمای ساختمان و فضای آن می تواند فهمید که این ساختمان چه نوع کاربری دارد.

بعضی از اشخاص در مشاغل خود برای جلب توجه از لحاظ ظاهری علاوه بر دکوراسیون داخلی، از ایده ایی خاص در نمای ساختمان خود استفاده می کنند. این نوع از نما را در رستوران های خاص و چند طبقه می توان مشاهده کرد.

تاثیر نمای ساختمان بر ظاهر و انرژی

نمای ساختمان و مصرف انرژی رابطه مستقیمی با هم دارند و امروزه تاثیر نمای ساختمان بر اتلاف انرژی مورد توجه قرار گرفته است. چرا که بیشترین میزان مصرف از کل مصرف انرژی در بخش ساختمان است. نوع، اجرا و رنگ نمای ساختمان بر بهینه سازی مصرف انرژی و هزینه های آن بسیار موثر است.

با توجه به شرایط اقلیمی محل زندگی در فصول سرد و گرم سال و انتخاب صحیح مصالح و رنگ در نما، می توان به صورت چشمگیری هزینه و مصرف انرژی را کاهش داد. به دلیل اهمیت بحث صرفه جویی انرژی و بهینه سازی آن، در رابطه با نمای ساختمان تحقیق ها و پژوهش های زیادی صورت گرفته است.

در انتخاب نمای ساختمان علاوه بر اینکه به زیبایی آن اهمیت می دهیم ، باید به اتلاف انرژی آن نیز دقت کنیم. همانقدر که انتخاب و طراحی نمای ساختمان برای زیبایی نما مهم و حائز اهمیت است، بحث انرژی و اتلاف انرژی در نمای ساختمان مهم است. در واقع اگر کاربری یک نما به درستی انتخاب شود ولی بحث مصرف انرژی آن از لحاظ منطقه و دیگر موارد رعایت نگردد، همچنان آن نما دچار مشکل بوده و یک نمای مطلوب به حساب نمی آید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین