تعداد بازدید: ۷۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
کد خبر: ۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ - 16 August 2017
نحوه طراحی نمای ساختمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است
اگر برای یک مجتمع اداری از نمای کلیشه‌ای و پر تکرار در سطح شهر استفاده کرده و بدون بهره بردن از هیچگونه خلاقیت و سلیقه‌ای در اجرای نما، تن‌ها به یک نمای عادی رضایت دهیم به احتمال بسیار زیاد بایستی به آینده‌ی نه چندان روشن مجتمع خود نیز رضایت دهیم. استفاده از نمای شیشه‌ای در کنار نورپردازی مناسب و حرفه‌ای می‌تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای نمای ساختمان‌های اداری باشد.

نمای ساختمان های اداری و تجاری نسبت به دیگر ساختمان ها از اهمیت بالاتری برخوردار است. بهره مندی از نمای خاص و متفاوت در عین رعایت زیبایی و شکیل بودن نما می تواند در وجه و جایگاه یک ساختمان اداری بسیار اثرگذار باشد. قطعاً صاحبان مشاغل گوناگون که برای محیط کار و فعالیت خود نیاز به یک دفتر کار خواهند داشت در زمان انتخاب مجتمع مورد نظر خود پارامترهای گوناگونی را در نظر خواهند گرفت. در میان این پارامترها علاوه بر منطقه و موقعیت دفتر کار و مساحت مورد نیاز افراد یکی از مهم ترین پارامترها جایگاه و منزلت یک مجتمع اداری است.

اما بدون شک اولین مؤلفه مؤثر در تعیین جایگاه یک ساختمان اداری، نما و ویژگی های بصری آن ساختمان خواهد بود. به همین خاطر در لیست متفاوت ترین نماهای شهری عموماً تعدادی از نماهای ساختمان اداری با ویژگی های خاص و منحصر بفرد حضور دارند. اگر برای یک مجتمع اداری از نمای کلیشه ای و پر تکرار در سطح شهر استفاده کرده و بدون بهره بردن از هیچگونه خلاقیت و سلیقه ای در اجرای نما، تنها به یک نمای عادی رضایت دهیم به احتمال بسیار زیاد بایستی به آینده ی نه چندان روشن مجتمع خود نیز رضایت دهیم.

نمای ساختمان اداری

استفاده از نمای شیشه ای در کنار نورپردازی مناسب و حرفه ای می تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه های ممکن برای نمای ساختمان های اداری باشد. البته هماهنگی و هارمونی لازم میان نمای خارجی ساختمان و محیط اطراف به عنوان بهترین معیار در زمان طراحی و تحلیل نمای ساختمان اداری است.

استفاده از نمای رومی نیز می تواند بر هیبت و عظمت بنای شما اثرگذار باشد. بسیاری از کارفرمایان که به دنبال نمای خاص و متفاوت هستند با دیدن یک نمای نئوکلاسیک همچون نمای رومی خواستار طراحی و اجرای چنین نمایی برای ساختمان خود می شوند. اگر از ابتدای ساخت یک مجتمع، مشاغل و حرفه های مد نظرتان برای وجود در این مجموعه را مشخص کرده اید، پیشنهاد می شود با بررسی مخاطبان بنا و ویژگی های مرتبط با صنف و حرفه شان سعی در ساخت نمای اختصاصی برای آن ها را مد نظر قرار دهید.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین عابدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
0
عالی بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین