تعداد بازدید: ۴۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
کد خبر: ۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱ - 22 February 2017
آببندی و پرکردن درزها
آببندی و پرکردن درزها (درزبندی) جزو اصول مهندسی بوده و از اجزای لاینفک پروژه ها می باشند .نفوذ هوا (سرد و گرم) و آب به داخل ساختمان از عمده ترین دلایل کاهش آسایش ساکنین می باشد . این مشکل در کلیه ساختمان های نوساز و کهنه ساز می تواند وجود داشته باشد و مصرف سوخت را تا ۲۵% بالا می برد.

آببندی و پرکردن درزها (درزبندی) جزو اصول مهندسی بوده و از اجزای لاینفک پروژه ها می باشند .نفوذ هوا (سرد و گرم) و آب به داخل ساختمان از عمده ترین دلایل کاهش آسایش ساکنین می باشد . این مشکل در کلیه ساختمان های نوساز و کهنه ساز می تواند وجود داشته باشد و مصرف سوخت را تا ۲۵% بالا می برد.

پس از طراحی و محاسبات نمای ساختمان ورقها در کارگاه به اندازه­های تعیین شده برش خورده و لبه های تمامی ورقهای برش خورده ۲سانتیمتر بصورت جعبه ای با زاویه۹۰ درجه خم کاری می­شود و در هر وجه دونبشی آلومینیومی mm4×۳۰×۳۰ بوسیله پرچ جهت اتصال ورق ها به سازه ایجاد می­گردد. ورقهای مونتاژ شده در نهایت به فاصله ۱سانتیمتر از هر طرف با ورق مجاور فاصله داده می­شودو به پروفیلهای زیرسازی توسط پیچ سرمته دار اتصال داده می­شود. به همین ترتیب سایر ورقهای مونتاژ شده از قبل در کنار یکدیگر با فاصله ذکر شده (۱ سانتیمتر از هر طرف) نصب می­شود.در قسمتی که نما می­بایست به شکل قوس اجرا شود. ابتدا ورق­های مربوط به آن قسمت برش داده شده و با دستگاه نورد با شعاع مشخص شده نورد داده می­شود پس از مونتاژ آماده نصب بر روی شبکه زیرسازی می­گردد.

بعد از اتصال تمامی ورق ها به زیرسازی مرحله آب بندی درز بین ورقها که ۱سانتیمتر می­باشد شروع می­شود در این مرحله به چند روش می­توان آب بندی نمود.

۱- استفاده از نوار درزبندی PVC

۲استفاده از فوم و چسب سیلیکون

۳-استفاده از تسمه کشی از جنس ورق کامپوزیت

که هرکدام به شرح ذیل توضیح داده شده :

۱-استفاده از نوار درزبندی PVC

در این روش نوارهایی که بصورت آماده در بازار و از جنس PVC وجود دارد به راحتی و با فشار دادن این نوارها درزها پوشش داده می شود .

۲استفاده از فوم و چسب سیلیکون جهت درزبندی

در این روش فوم­های میله ­ای توپر به قطر ۵/۱ سانتیمتر با فشردن داخل درزهای ۱ سانتیمتری عمق درز را پر کرده و باقی مانده درزها را بوسیله چسب سیلکونی پر میشود.

۳- استفاده از تسمه کشی از جنس ورق کامپوزیت جهت درزبندی

این روش صحیح ترین وبهترین روش بوده وبرداشتی از دتایلهای اروپایی میباشد به این نحو که ابتدا ورق اول نصب میگردد سپس تسمه از جنس کامپوزیت برروی نبشی ورق قبل روی زیرسازی نصب شده ودر آخرنبشی ورق کناری زیر تسمه رفته پیچ میشود و بطور کامل نما آب­بندی می­گردد .

مرحله نهایی

این مرحله شامل برداشتن و جدا نمودن برچسب محافظ از روی ورقها می­باشد. لازم به ذکر است این برچسب در مرحله نهایی تولید ورق در کارخانه آلکوپنل کره جنوبی پوشش داده می­شود مهمترین مزیت استفاده از آن را می­توان محافظت از آسیب های احتمالی ناشی از کشیدگی و سایش در حین حمل و نقل و جابجایی بر روی ورق و عدم کثیف شدن ورق از کارخانه تا بعد از نصب اشاره نمود. از دیگر مزایای استفاده از این پوشش می­توان مشخص نمودن سمت وجهت استفاده تمامی ورقها به یک سمت با فلش که روی آن درج شده است چاپ نام شرکت سازنده روی آن ورقها هم می تواند تبلیغ مناسبی باشد.

 
 
 
 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
عالی بود
مدیر پایگاه با تشکر از شما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین