تعداد بازدید: ۸۲۵۱
کد خبر: ۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ - 22 August 2017
نصب نما تاثیر زیادی بر کیفیت نمای ساختمان دارد
یکی از مشاغل مرتبط با نمای ساختمان، اجرای نمای ساختمان است. در واقع افرادی که مشغول به شغل اجرای نمای ساختمان و نماسازی هستند، یکی از گروه هایی هستند که به صورت مستقیم با نمای ساختمان در ارتباطند. نمای ساختمان و اجرای آن نیاز به نیروی فنی و متخصص داشته و هر کدام از انواع نما باید توسط نماسازان متخصصین خود نصب و اجرا شود.

در حال حاضر کشور در وضعیت رکود قرار گرفته و مشکلات بسیار زیادی بر سر راه دولت به وجود آمده است. یکی از مشکلات اصلی رکود، رکود در مسکن و ساختمان سازی است و همین موضوع باعث بیکار شدن بسیاری از مشاغل شده است. شاید تا قبل از ایجاد این رکود فزاینده، کمتر کسی فکر می کرد که مشاغل مرتبط با ساختمان و نمای ساختمان و نماسازی تا این حد گسترده باشد.

یکی از مواردی که باعث شد تا کسب و کارهای مرتبط با نمای ساختمان شناسایی شوند، همین رکود مسکن در سال های اخیر بوده است. رکود مسکن گستره مشاغلی که در نماسازی تاثیرگذار بودند را بیش از پیش مشخص ساخت. جالب است بدانید که امروزه تعداد زیادی از مشاغل وجود دارند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با نمای ساختمان در ارتباط هستند. این مشاغل در کیفیت نماسازی نیز تاثیر بسزایی داشته و دارند.

نصب نمای ساختمان

یکی از مشاغل مرتبط با نمای ساختمان ، اجرای نمای ساختمان و نماسازی است. در واقع افرادی که مشغول به شغل اجرای نمای ساختمان هستند، یکی از گروه هایی هستند که به صورت مستقیم با نمای ساختمان در ارتباطند. نمای ساختمان و نماسازی و اجرای آن نیاز به نیروی فنی و متخصص داشته و هر کدام از انواع نما باید توسط متخصصین خود نصب و اجرا شود.

آنچه که مشخص است کیفیت مصالح ساختمانی نمای ساختمان تاثیر بسزایی در بالارفتن کیفیت نماسازی دارد؛ اما اجرای صحیح و درست نما نیز تاثیری چشمگیر خواهد داشت. متاسفانه در کشور ما نصب نمای ساختمان به صورت تخصصی و آکادمیک در آموزشگاه ها مورد آموزش قرار نمی گیرد و تمامی نصاب هایی که نمای ساختمان را نصب می کنند بصورت تجربی این کار را فرا گرفته اند.

در صورتی که نوعی آموزش و الزام برای نصاب نمای ساختمان وجود داشته باشد تا وی مجبور باشد قبل از فعالیت دوره ای عملی برای فراگیری نصب نما بگذراند، قطعا کیفیت نمای ساختمان بعد از مدتی پیشرفت خواهد کرد. البته همانطور که گفته شد در دوران رکود در بازار مسکن، نمی توان حرفی از این موارد زد اما بهتر است قبل از اینکه این بازار به رونق برسد، آموزش ها و بالا رفتن کیفیت کار صورت گرفته تا در زمان رونق بازار مسکن شاهد کیفیت بهتر نمای ساختمان و نماسازان باشیم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین