کد خبر: ۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ - 13 October 2017
غوغای ساختمان بزرگ آمریکایی با نمای آلومینیومی
فضای سبز اطراف این سازه را حتی می توان یک پارک کوچک در نظر گرفت که در قلب و درون این سازه ی هرمی شکل قرار گرفته است.البته نمی توان این نما را به تنهایی شاهکار آلومینیومی محسوب کرد چرا که پنجره های بزرگ و تراس ها با چارچوب آلومینیومی نیز تاثیر به سزایی در زیبایی و روشنایی نمای ساختمان ایفا کرده اند.

شهرت شهر نیویورک بعد از پل های بزرگش، به آسمان خراش های دوست داشتنی آن است.

امروزه این شهر با آسمان خراش های عظیم و نما هایی مبتکرانه و هنرمندانه، فضای فیلم های علمی تخیلی را به عالم واقعی آورده است.

این ساختمان که در سال گذشته جایزه ی بهترین برج بلند ایالات متحده را به دست آورد، با نمای آلومینیومی خیره کننده و بالکن هایی که به تراس بافته شده اند گل سرسبد این آسمان خراش ها شده است.

تیم معماری BIG-Bjarke Ingels Group این سازه را برای شرکت Durst طراحی کرده که ترکیبی است از آسمان خراش های آمریکایی و آپارتمان های عظیم اروپایی.

با جایی دادن ۷۰۹ واد مسکونی و ۲۲ هزار متر مربع فضای سبز درختی و چمن کاری شده، این آسمان خراش محلی شیک و راحت برای خانواده ها است که در خیابان ۵۷ غربی نیویورک واقع شده است.

نما به طرزی طراحی شده که حریم خصوصی ساکنان را تامین کند اما نه به گونه ای که آن ها را از چشم انداز بی نظیر شهر محروم کند بلکه با ساخت تراس هایی بزرگ، امکان تماشای شهر شلوغ و پر رفت و آمد را برای ساکنین فراهم می سازد. همچنین از سویی دیگر آپارتمان ها چشم انداز مستقیمی به رودخانه دارند.

این پروژه سال ۲۰۱۱ آغاز شد و سال گذشته به اتمام رسید اما اوایل سال ۲۰۱۷ بود که بالاخره به بهره برداری رسید.

طبقات اول و دوم شامل فروشگاه ها و مراکز فرهنگی چون سینما و آمفی تئاتر هستند و همچنین استخر و محل هایی برای بازی بیلیارد و... در نظر گرفته شده است.

طراح پروژه درباره ساخت آن گفت:« ما سعی کردیم که طرح اصلی بدون عیب و نقص پیاده سازی شود اما در کمال تعجب برج بسیار سریع تر از آنچه تخمین زده بودیم به پایان رسید و از نتیجه ی کار، کاملا راضی هستیم».

فضای سبز اطراف این سازه را حتی می توان یک پارک کوچک در نظر گرفت که در قلب و درون این سازه ی هرمی شکل قرار گرفته است.

البته نمی توان این نما را به تنهایی شاهکار آلومینیومی محسوب کرد چرا که پنجره های بزرگ و تراس ها با چارچوب آلومینیومی نیز تاثیر به سزایی در زیبایی و روشنایی نمای ساختمان ایفا کرده اند.

نمای آلومینیومی نمای برتر
نمای آلومینیومی نمای برتر
نمای آلومینیومی نمای برتر
نمای آلومینیومی نمای برتر
نمای آلومینیومی نمای برتر
نمای آلومینیومی نمای برتر
نمای آلومینیومی نمای برتر
نمای آلومینیومی نمای برتر
نمای آلومینیومی نمای برتر
نمای آلومینیومی نمای برتر
نمای آلومینیومی نمای برتر
نمای آلومینیومی نمای برتر

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین