تعداد بازدید: ۱۱۱۴۱
کد خبر: ۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ - 15 October 2017
سرامیک خشک نما چیست؟
وی دلیل انتخاب سرامیک خشک را برای این نما سهولت در استفاده و نصب آن عنوان کرد و اذعان داشت: «قابلیت تعویض راحت و مقاومت در برابر فرسایش، از جمله مزایای دیگر سرامیک خشک نما در مقابل محصولات مشابه است. همچنین محصول جدیدی است که نصبت به متریال‌های قدیمی تر، مقرون به صرفه است و زیبایی خاصی به نما می‌بخشد. به خصوص در حاشیه دریاچه و با نورپردازی صحیح، نمای سرامیکی شگفت انگیزی را شاهد خواهیم بود».

اگر به حاشیه دریاچه خلیج فارس در قسمت غربی تهران نگاه کنید، قطعا متوجه سازه های عظیمی خواهید شد که به زودی با لباس سفید و جذابی پوشیده خواهند شد.

پروژه ی ایران مال برای نمای ساختمان، سرامیک خشک را انتخاب نموده است که متریالی جدید در این صنعت به شمار می رود.

با گسترش علم و پیشرفت فناوری، استفاده از نماهایی سبک و با قابلیت نصب آسان و سریع به مرور جایگزین نما های سنتی خواهند شد.

سرامیک خشک نما یا dry ceramic facade به‌دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی چون پایداری در دماهای بالا، استحکام زیاد و مقاومت بالا در برابر خوردگی، عدم جذب آب در بسیاری از پروژه های ساختمانی در دنیا به عنوان نمای اصلی و منحصر به فرد ساختمان توسط طراحان و معماران در مراحل ابتدایی جهتاجرای نمای خشکپروژه انتخاب می گردد و در لیست اجزای بسیار مهم و استراتژیک قرار می گیرد. در واقع عموما این نوع سرامیک از نوعسرامیک های پرسلانیدر نظر گرفته می شود که مزیت های بالایی نسبت به کاشی سرامیک های غیر پرسلانی دارد.

این نما برای نصب به زیر کار و ملات احتیاجی نداشته و به آسانی روی نما پیچ می شود. نصب آن به تخصص و مهارت خاصی نیاز ندارد و از این رو برای پروژه های بزرگی مانند ایران مال، مناسب به نظر می رسد.

دلیل این موضوع کاربردسرامیک خشک نما دردو پوسته کردن ساختمانو ایمنی بالا و قیمت تمام شده کمتر در دراز مدت برای سازندگان و بهره برداران نسبت به نمای سنگ و سیستم های ملاتی و همچنین سرعت اجرای بالاتر آن در حدود یک سوم زمان اجرای سیستم های دیگر می توان ذکر نمود.

سرامیک خشک نما چیست ؟

به‌طور کلی به مواد کانی غیرفلزی سرامیک می‌گویند؛ به این مفهوم که علاوه‌ بر اینکه معدنی هستند در عین حال خواص فلزی ندارند. دانشی که به بحث در مورد سرامیک‌ ها می‌پردازد به علم سرامیک و صنعت مرتبط با آن به صنعت سرامیک نامیده می شود .

در این صنعت دو شاخه اصلی وجود دارد: 1. سرامیک‌های سنتی و 2. سرامیک‌های پیشرفته.

در واقعسرامیک خشک نما جزء دسته دوم یعنی سرامیک های پیشرفته قرار می گیرد و در بیشتر مواقع به حالت اکسترودی تولید می گردد.

سرامیک خشک نماگروهی از مواد نو هستند که با توجه به ‌کاربرد، ارزش افزوده و پیچیدگی فناوری، دارای تقسیم‌بندی‌های مختلفی هستند. رایج‌ترین دسته‌بندیسرامیک خشک نما بر اساس و نحوه تولید، ضخامت ، سیستم های زیر سازی اجرا و آن‌ها است. این دسته‌بندی شاملسرامیک پرسلانی خشک نما به حالت مجوف (سوراخ دار) و سرامیک پرسلان خشک نما به حالت تو پر (فول بادی ) می باشد. در واقع دلیل اصلی این سرامیک ها در دنیا پایین آوردن هزینه های اجرای نما و هزینه های نگهداری ساختمان از لحاظ مصرف انرژی بوده است.

سرامیک خشک نما، نوآوری جذاب در غرب پایتخت

چراسرامیک خشک نما به عنوان سرامیک پیشرفته مطرح می باشد؟

در حال حاضر پیشرفته یا سنتی‌بودن یک ماده بیشتر از اینکه به خود آن مربوط باشد به مفاهیم و دیدگاه‌هایی برمی‌گردد که بر آن اساس ماده، ساخته شده است؛ به این معنی که نوع نگرش به این مواد، پیشرفته یا سنتی بودن آن‌ها را تعیین می‌کند. بنابراین اگر با یک دیدگاه علمی پیشرفته، ماده‌ای را بررسی و دگرگون کنند که از سال‌ها قبل وجود داشته است، ماده موردنظر در حوزه مواد پیشرفته قرار خواهد گرفت و برعکس اگر کاربردی بسیار متداول و غیرعلمی و غیرمهندسی حتی از یک ماده جدید مدنظر باشد با حوزه مواد سنتی و متداول سروکار خواهیم داشت.

با ذکر یک مثال می‌توان مفهوم را روشن‌تر بیان کرد. گچ و رس جزء مواد بسیار سنتی و متداول هستند و سال‌های زیادی است که مورد استفاده قرار می‌گیرند، ولی در حال حاضر می‌توان با دیدگاه‌های جدید (مثل نانوفناوری) و در مقیاس اتمی و سلول واحد، تغییراتی را در این مواد ایجاد کرد؛ به‌گونه‌ای که دارای خواصی شوند که قبلاً فاقد آن بوده‌اند. در این‌ صورت گرچه هنوز با گچ و رس سروکار داریم ولی حوزه پیش روی ما مربوط به مواد پیشرفته خواهد بود.

پس به‌طور کلی می‌توان مولفه دانش در تولید یک محصول را به‌عنوان معیاری برای تعیین پیشرفته یا سنتی بودن آن در نظر گرفت، به طوری که سرامیک خشک نما به دلیل نوع تولید آن که بر اساس دو گونه اکسترودی و استفاده از دستگاه های پیشرفته ورقه ورقه نمودن سرامیک به ضخامت یک سانتی متر تقسیم بندی می گردد از دسته سرامیک های پیشرفته محسوب می گردد.

مصطفی سرتیپی، مهندس اجرایی پروژه در مصاحبه ی اختصاصی با خبرنگار ایران نماکار گفت:« نمای وسط این سازه شیشه های کرتین وال و بال استیر کار می شود و در قسمت کناره، کروال و نگه دارنده استارکچر کار گذاشته می شود».

وی دلیل انتخاب سرامیک خشک را برای این نما سهولت در استفاده و نصب آن عنوان کرد و اذعان داشت:«قابلیت تعویض راحت و مقاومت در برابر فرسایش، از جمله مزایای دیگر سرامیک خشک نما در مقابل محصولات مشابه است. همچنین محصول جدیدی است که نصبت به متریال های قدیمی تر، مقرون به صرفه است و زیبایی خاصی به نما می بخشد. به خصوص در حاشیه دریاچه و با نورپردازی صحیح، نمای سرامیکی شگفت انگیزی را شاهد خواهیم بود».

وی همچنین بر تسریع روند اجرای پروژه که در نتیجه ی تهیه و نصب آسان این متریال است تاکید کرد و آن را از دیگر مزایای این نما برشمرد.

سرامیک خشک نما، نوآوری جذاب در غرب پایتخت
سرامیک خشک نما، نوآوری جذاب در غرب پایتخت
سرامیک خشک نما، نوآوری جذاب در غرب پایتخت
سرامیک خشک نما، نوآوری جذاب در غرب پایتخت
سرامیک خشک نما، نوآوری جذاب در غرب پایتخت
سرامیک خشک نما، نوآوری جذاب در غرب پایتخت
سرامیک خشک نما، نوآوری جذاب در غرب پایتخت
سرامیک خشک نما، نوآوری جذاب در غرب پایتخت
سرامیک خشک نما، نوآوری جذاب در غرب پایتخت
سرامیک خشک نما، نوآوری جذاب در غرب پایتخت

خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین