تعداد بازدید: ۶۲۱۶
کد خبر: ۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ - 21 December 2017
طراحی نمای ساختمان اصولی دارد که حتما باید رعایت شود
یکی از مهمترین نکات در طراحی نمای ساختمان این است که باید تمامی اصول رعایت شود. نمای ساختمان باید به صورتی تهیه شود که تمامی موارد و عوامل مربوط به آن رعایت شده و مد نظر گرفته شود. رعایت اصول طراحی نمای ساختمان می تواند به زیباتر شدن هرچه بیشتر نما کمک کند.

نمای ساختمان یکی از مهمترین قسمت های یک ساختمان و در واقع جلوه گر یک ساختمان است. اگر فردی که قصد خرید یک خانه را دارد با نمای آن در درجه اول ارتباط برقرار نکند، احتمال خرید آپارتمان توسط وی پایین می آید. به همین علت است که اصول طراحی نمای ساختمان فوق العاده اهمیت پیدا می کند.

طراحی نما به سادگی کشیدن یک طرح دو بعدی بر روی کاغذ نیست، این طرح باید فکر شده باشد. رنگ نما، نورپردازی نما و تمامی مواردی که در زیبایی نما تاثیرگذار هستند می توانند به عنوان عواملی مهم و تاثیرگذار برای طراحی نمای ساختمان تاثیرگذار باشند.

طراح نمای ساختمان باید توجه داشته باشد که اثری که دست به طراحی آن می برد، اولین قسمت تاثیرگذار بر نظر هر فرد در مورد یک ساختمان است. این اثر می تواند باعث علاقه مند شدن یک فرد به ساختمان و یا دلزدگی وی از آن ساختمان شود.

مقدمه ای بر اصول طراحی نمای ساختمان

وجود روح و انگیزه در طراحی نمای ساختمان، از اصول اولیه این طراحی است. اثر طراحی شده توسط طراح نما باید به صورت زنده و پویا بوده و بتواند با بینندگان خود ارتباط برقرار کند. استفاده زا رنگ هیا جذاب و البته متناسب و شیک، می تواند یکی از گزینه هایی باشد که حس زندگی را به بیننده القا کند.

نکته مهمی که در طراحی نمای ساختمان باید مورد توجه طراح باشد این است که نمای خارجی باید تناسب خاص و عمیقی با نمای داخلی و حال و هوای دکوراسیون داخلی داشته باشد. افراد مختلف با تماشای نمای ساختمان، گویی در گوی جادو نگاه کرده و در مورد داخل ساختمان نیز قضاوت می کنند.

همچنین تناسب نما با محیط اطراف نیز از جمله مواردی است که باید دقت ویژه ای به آن شود تا محیط شهری نیز با یک نمای زیبا، زیباتر شود. ساختمان در دل شهر جای گرفته است و باید بتواند ارتباط نزدیکی با همسایگان خود داشته باشد. البته این هماهنگی به معنای یکسان سازی نما نیست بلکه به معنای تفاوت در عین هماهنگی است!

در مجموعه پست های اصول طراحی نمای ساختمان به بسیاری از اصول طراحی به صورت کامل تری خواهیم پرداخت. شما با مطالعه این مجموعه پست که به مرور زمان بر روی سایت ایران نماکار قرار خواهد گرفت با اصول طراحی نمای ساختمان به صورت کامل آشنا خواهید شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین