کد خبر: ۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ - 14 February 2017
راهنمای نصب آجر نسوز در نمای خارجی ساختمان
آجرهای نسوز نما از آن جهت که از سنگ نسوز تولید شده و بر خلاف آجرهای رسی که از خاک رس تولید می شوند، قابلیت سنگ را دارا می باشند. از این رو به دلیل زنده بودن متریال آجرهای نسوز نما، این محصول شاخص توانایی تنفس کردن را دارا می باشد و ملات کار شده در زیر خود را خشک می نماید و مانع از خیس ماندن زیر ساخت و پس دادن آب ملات و در نهایت شوره زدن می شود. در اینجا نکته ای در نحوه نصب آجر نسوز قابل ذکر می باشد که حائز اهمیت بسیار است.

نصب آجر نسوز

آجرهای نسوز به علت تنوع بالای محصول در رنگ، ابعاد و طرح و همچنین به دلیل بحث زیبایی شناسی در ساختمان، در نمای خارجی ، کف و همچنین دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. که هر کدام از این موارد دارای دستورالعمل نصب خاص خود می باشد. که به هر روش نصب آجر نسوز به طور جداگانه می پردازیم:

راهنمای نصب آجر نسوز در نمای خارجی ساختمان

در ابتدا بهتر است به این نکته اشاره شود که آجرهای نسوز نما در عین استحکام بالا از ظرافت خاصی برخوردار می باشند در نتیجه برای نصب آجر نسوز هر چه ظرافت و دقت بیشتری صورت گیرد، جذابیت کار را دو چندان می نماید. پس چه بهتر که از نصابهای کار آزموده، ماهر و مسلط به نحوه نصب و بندکشی آجر نسوز استفاده شود. آجرهای نسوز نما به علت تنوع بالا در رنگ و طرح، در بسیاری از موارد به صورت رندوم مورد استفاده قرار می گیرند که علاوه بر شکیل بودن و زیبایی بخشیدن به کار، تفاوت طرح و رنگ در آجر را نیز به نمایش می گذارد. آجرهای نسوز نما به دلیل استقامت بالا، جذب آب مناسب و همچنین گیرایی بالا در تماس با ملات، تفاوتهایی نسبت به دیگر مصالح در مراحل نصب آجر نسوز دارا می باشند. حال به تعدادی از این موارد در ذیل اشاره می گردد :

نصب آجر نسوز
 

آجرهای نسوز نما بر خلاف آجرهای رسی به هیچ وجه نیاز به زنگ آب کردن ندارند. چرا که آجر نسوز نما به علت جذب آب بالایی که دارند تنها با آب موجود در ملات پشت کار چسبندگی لازم برای قرار گرفتن بر روی نمای ساختمان و یا دیوارها در طراحی داخلی را پیدا می کنند.

آجرهای نسوز نما به دلیل گیرایی بالا نسبت به دیگر محصولات هیچگونه نیازی به اسکوپ ندارد. این مزیت به علت سهولت در نصب و مراحل اجرای نمای آجر نسوز این فراورده را از دیگر محصولات متمایز نموده است.

بهترین فصل برای اجرای نمای ساختمان با آجرهای نسوز نما فصول گرم سال می باشد. چرا که در فصول سرد به علت یخ زدگی ، امکان شوره زدن وجود دارد.

توصیه می شود در اجرای نما با استفاده از محصولات شرکت از ملات مرغوب استفاده گردد. چرا که در 80 درصد موارد علت شوره زدن آجر نسوز استفاده از ملات بی کیفیت در پشت کار می باشد. علت این موضوع چیزی جز نمک و آهک محلول در اینگونه از ملاتها نمی باشد.

دستورالعمل نصب آجرهای نسوز نما به صورت شمش ملاتی می باشد. بدین صورت که بعد از رعایت موارد ذکر شده در بالا، شمش آجر را بر روی نما قرار داده، ملات مرغوب را پشت آن ریخته، و سپس بندکشی آجر نسوز صورت می گیرد.

در انتها قابل ذکر است که آجرهای نسوز نما از آن جهت که از سنگ نسوز تولید شده و بر خلاف آجرهای رسی که از خاک رس تولید می شوند، قابلیت سنگ را دارا می باشند. از این رو به دلیل زنده بودن متریال آجرهای نسوز نما، این محصول شاخص توانایی تنفس کردن را دارا می باشد و ملات کار شده در زیر خود را خشک می نماید و مانع از خیس ماندن زیر ساخت و پس دادن آب ملات و در نهایت شوره زدن می شود. در اینجا نکته ای در نحوه نصب آجر نسوز قابل ذکر می باشد که حائز اهمیت بسیار است.

نکته : بعد از اتمام کار استفاده از هر گونه رزین و نانو بر روی آجرهای نسوز نما به هیچ عنوان توصیه نمی شود، مگر با مشورت خواستن از مشاورین ارشد بخش فروش شرکت آجر نسوز نما. چرا که رزین و نانو با پوششی که بر سطح این آجرها تشکیل می دهند ، از تنفس طبیعی آجر جلوگیری می کند و ظاهری نامناسب به این محصول زیبا می بخشد.

نصب آجر نسوز در کف

دستورالعمل نصب آجر نسوز نما (کف)

مهمترین عامل در بحث آجر نسوز کف، زیرساخت مناسب می باشد. چرا که اگر کف سازی مناسب صورت نگیرد با نشست زیر ساخت آجرها به اصطلاح لق شده و احتمال شکستن آنها بسیار زیاد می گردد. از آنجایی که آجر نسوز کف در تماس مستقیم با آب می باشند حتما بایستی علاوه بر ملات مناسبی که استفاده می شود از عایق نیز بهره جست تا از تماس مستقیم آجر با خاک جلوگیری کرده و مانع از شوره زدن کار شود. عمده محصول آجرهای نسوز نما در بحث کف ، پلاک 10×22 می باشد. ولیکن به علت تنوع بالای رنگ و طرح و سایز در محصولات، به راحتی می توان با بالا بردن ضخامت کلیه آجرها، با توجه به رنگ و طرح درخواستی از آنها نیز در کف استفاده نمود.

راهنمای نصب آجر نسوز در دکوراسیون داخلی

دستورالعمل نصب آجر نسوز نما (دکوراسیون داخلی)

همانطور که ذکر شد در دکوراسیون داخلی ساختمان نیز از آجرهای نسوز نما به علت تنوع بالا در طرح و رنگ و ابعاد به طرز چشم گیری استفاده می شود ، که به دلیل قابلیتهای فراوان این محصول، زیبایی شگرفی به کانون گرم منزل شما می بخشد. همچنین آجرهای نسوز نما صلابت توصیف نشدنی به دفتر محل کار شما می دهد. آجرهای نسوز به علت گیرایش بالای این محصول، برای نصب در دکوراسیون داخلی، نیاز به ملات ماسه و سیمان ندارد و می توان به راحتی با چسب های مختلف آنها را نصب نمود و از زیبایی وصف ناپذیر آن لذت برد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین