تعداد بازدید: ۴۵۳۷
کد خبر: ۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸ - 27 February 2018
شستشوی نمای ساختمان بسیار مهم و حائز اهمیت است
نماشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. روش های مختلفی برای نماشویی به کارگرفته می شود. شستشوی نمای ساختمان باید به دقت انجام شود و بهترین روش برای هرکدام از نماها به کار گرفته شود تا بازخورد بهتری داشته باشد. نماشویی باید به بهترین نحو انجام شود تا هزینه انجام شده به بهترین نحو باشد.

عواملی چون بارندگی، باد، آلودگی هوا و... بر نمای ساختمان جلوه ای منفی می گذارد که باعث می شود نماشویی ساختمان ها از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار باشد. روش های مختلفی برای نماشویی وجود دارد که در ادامه به توضیح برخی از این روش ها می پردازیم.

شستشوی دستی نما: نماشویی ساختمان با روش راپل

این نماشویی دستی، با طناب و بدون داربست بندی است. در این روش محلول سرکه صنعتی و آب، الکل، مواد اسیدی و قلیایی متناسب با سطوح مختلف با دستمال پنبه ای نانو و T مخصوص برای نماشویی سطوح سیقلی و براق همچون نماهای فریم لس (شیشه ای)، کامپوزیت، اچ بی ال، کرتین وال و... استفاده می گردد.

نماشویی و روش های مختلف آن

شستشوی نما با دستگاه واتر جت

واتر جت دستگاهی است که برای شستشوی نما استفاده می شود. واتر جت در لغت به معنای آب پاش فشار قوی است و یکی از مرسوم ترین روش های شستشوی نماهای ساختمانی محسوب می گردد. از جمله نماهایی که از این روش بهره می گیرند می توان به سنگ، آجر، کامپوزیت، نمای شیشه ای، سطوح سیلیسی، برج های مرتفع، سطوح سیمانی، دیوار، کف و... اشاره کرد. در این روش، آب شهری را با فشار 200 تا 300 بار خارج می کنند که موجب پاکسازی جرم و آلودگی می شود.

شستشو با آب گرم

بعضی از مکان ها به دلیل قدمت، شرایط و یا دوده، چربی و آلاینده هایی که دارند با روش های دیگر قابل شستشو نیستند. در تکنیک شستشو با آب گرم  از واتر جت آب گرم استفاده میشود که آب و بخار آب را با فشار 250 بار و دمای 150 سانتی گراد خارج می کند و برای شستشوی فضاهایی مثل پالایشگاه های نفتی، فضاهای چرب، سقف سالن ها، فضاهای باستانی و زیرسازی سطوح قبل از اعمال رنگ قابل استفاده است.

واتر سند بلاست

واتر سند بلاست متشکل از آب(واتر)، ماسه یا سیلیس(سند) و پاشش توسط نازل(بلاست) است.

این تکنیک شامل دستگاه 400 بار، نازل پاشش، برق 3 فاز، آب و سیلیس(ماسه) بوده که با ترکیب سیلیس و آب توسط فشار بالا بر روی سطوح پاشش می شود. در این روش خروج آب با فشار زیاد سبب ترکیب سیلیس با آن می شود و این امر باعث پاکسازی رسوبات، چربی ها، گرد و غبار و آلودگی بر روی سطوح می شود. از واتر سند بلاست برای سطوح سخت و رسوب شده مثل بدنه ی کشتی، رسوب زدایی، آهک و رنگ زدایی، رنگ برداری سطح خارجی، شستشوی نمای ساختمانی همچون نماهای رومی، سنگ، سیمانی، آجری و... استفاده می گردد.

 

ایران نماکار

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین