تعداد بازدید: ۷۴۸۹
کد خبر: ۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ - 23 April 2018
نمای آجری هم چنان در بین سازندگان بنا طرفدار دارد.
در واقع این بستگی به طراح نمای آجری بستگی دارد که چیدمان خود را به چه صورت انجام دهد تا نمای ساختمان یک نمای خاص شود. در حال حاضر در جهان و به ویژه در ایران این نوع نمای ساختمان با بازآفرینی مواجه شده تا به بهترین شکل ممکن و با توجه به سلیقه افراد در جامعه امروزی طراحی شود.

نمای آجری از زیباترین نماها محسوب می شود. آثار استانی بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از نمای آجری کار شده اند و هنوز جلوه خود را حفظ کرده اند. ساختمان ها و خانه های تاریخی که مربوط به چند صد سال گذشته هستند نیز همگی با استفاده از آجر کار شده اند.

برخی گمان می کنند که نمای آجری قدیمی شده است و دیگر برای نماکاری نمی توان از آجر استفاده کرد. در دید این افراد استفاده از آجر باعث می شود ساختمان قدیمی جلوه کند. این یک تصور غلط و اشتباه است. اگر طراح نمای ساختمان بتواند نمای آجری خوبی طراحی کند، نمای آجری می تواند نمایی فوق العاده محسوب شود.

تنوع رنگ در آجرهای تولیدی باعث می شود تا دیگر نمای اجری همانند سابق تک رنگ نیاشد. البته همان آجرهای تک رنگ نیز در صورت یک طراحی زیبا می توانند زیبایی فوق العاده ای داشته باشند. استفاده صحیح از آجر در نمای خارجی می تواند نتیجه زیبایی را در پیش روی افراد قرار دهد.

نمای آجری

یکی از راهکارهای مدرن سازی نمای ساختمان با استفاده از آجر، ترکیب آجر با دیگر متریال ها است. استفاده همزمان از ترمووود و آجر و یا سنگ و آجر در نمای ساختمان، تنوع فوق العاده ای به نما می دهد. علاوه بر این طراح نمای ساختمان نیز با دستی بازتر می تواند تنوع رنگ و طرح را به نما ببخشد.

استفاده از آجر نما در بسیاری از ساختمان ها باعث می شود تا این نما به عنوان یک نمای خاص مورد توجه قرار گیرد. در واقع این بستگی به طراح نمای آجری بستگی دارد که چیدمان خود را به چه صورت انجام دهد تا نمای ساختمان یک نمای خاص شود. در حال حاضر در جهان و به ویژه در ایران این نوع نمای ساختمان با بازآفرینی مواجه شده تا به بهترین شکل ممکن و با توجه به سلیقه افراد در جامعه امروزی طراحی شود.

استفاده از آجر به ویژه آجرهای نسوز در نمای ساختمان می تواند ایمنی ساختمان را در هنگام آتش سوزی افزایش دهد. همچنین این نما می تواند هزینه های کمتری را برای سازندگان بنا به همراه داشته باشد.

آنچه که مشخص است نمای آجری به هیچ عنوان از مد نیافتاده است و روز به روز بر زیبایی آن افزوده می شود. مهم این است که سازندگان بنا طراحی نمای ساختمان را به دست چه کسی می سپارند و از چه متریال با کیفیت یا بی کیفیتی استفاده می کنند.

 

ایران نماکار

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین