تعداد بازدید: ۵۰۷۹
کد خبر: ۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ - 24 April 2018
نمای شیشه ای در عین جذابیت مشکلاتی را نیز به همراه دارد
یکی از مشکلاتی که نمای شیشه‌ای به همراه دارد، کثیف شدن آن به ویژه در فصل‌هایی است که با بارش باران همراه است. این مورد نیز هزینه‌های جانبی ساختمان را افزایش می‌دهد. دیگر نما‌ها با بارش باران یا وجود گرد و خاک آنقدر‌ها مشکلی را در کثیفی نمای ساختمان حس نمی‌کنند؛ اما نمای شیشه‌ای خیلی زود کثیف می‌شود و برای تمیز کردن آن باید خیلی سریع دست به کار شد.

نمای شیشه ای از جمله نماهای محبوب به شمار می رود. با پیشرفت تکنولوژی و ساخت شیشه های سکوریت و شیشه هایی ضخیمی که امکان شکسته شدن آن ها نزدیک به صفر است، از شیشه به عنوان یک متریال نمای ساختمان استفاده می شود. نمای ساختمانی که با شیشه کار شود بسیار زیبا و چشم نواز است و قطعا برای افرادی که در پایین ساختمان هستند منظره زیبایی را به ارمغان می آورد. هرچند نمای ساختمان برای افرادی که در پایین ساختمان هستند بسیار زیباست اما برای ساکنین این ساختمان ها مشکلاتی را به همراه دارد.

بسته به نوع شیشه به کار رفته ممکن است مشکلات نمای شیشه ای کم یا زیاد باشد. البته مشخص است که لذت بودن در یک ساختمان با نمای شیشه ای بسیار فوق العاده و زیبا است اما باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار داد.

ساختمان هایی با نمای شیشه ای به ویژه شیشه های رفلکس، مصرف برق بالاتری را به خود اختصاص می دهند. این موضوع به این علت است که در روز نور ورودی به ساختمان کاهش پیدا می کند و در روز نیز واحدهای مختلف مجبورند از وسایل روشنایی مثل لامپ استفاده کنند. همین مشکل ممکن است هزینه های جانبی زیادی را برای ساختمان به همراه داشته باشد.

مشکلات استفاده از شیشه ای رفلکس در نمای ساختمان

یکی از مشکلاتی که نمای شیشه ای به همراه دارد، کثیف شدن آن به ویژه در فصل هایی است که با بارش باران همراه است. این مورد نیز هزینه های جانبی ساختمان را افزایش می دهد. دیگر نماها با بارش باران یا وجود گرد و خاک آنقدرها مشکلی را در کثیفی نمای ساختمان حس نمی کنند؛ اما نمای شیشه ای خیلی زود کثیف می شود و برای تمیز کردن آن باید خیلی سریع دست به کار شد.

علاوه بر این دو مشکل عمومی، یکی از مشکلات نمای شیشه ای امنیت ان در هنگام زلزله است. البته با پیشرفت تکنولوژی شیشه های سکوریت فوق العاده مقاومی ساخته شده است اما اینکه همه ساختمان ها از این نوع شیشه ها استفاده بکنند امری محال است.

به نظر می رسد نمای شیشه ای نکات مثبت و منفی زیادی را در کنار هم دارد که باید با توجه به شرایط و در نظر گرفتن این نکات آن را برگزید یا رد کرد.

 

 ایران نماکار

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین