تعداد بازدید: ۱۸۱۴۰
کد خبر: ۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ - 01 May 2018
داشتن اطلاعات در مورد نمای اچ پی ال بسیار مفید خواهد بود
مشخص است که استفاده از نمای HPL در طراحی نمای ساختمان اثرات فوق العاده ای دارد. به این علت که شما در طراحی نمای ساختمان محدودیت هایی در نصب دارید. اما استفاده از این متریال برای طراحی نما، دست طراح را چه از نظر رنگ و چه از نظر طرح بندی باز می گذارد. علاوه بر طراحی نمای اچ پی ال، نصب این نوع از نما نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

شاید به جرات بتوان گفت که نمای HPL یکی از متنوع ترین نماهایی است که ساختمان سازان به آن دسترسی دارند. این نوع نما هم تنوع رنگ بسیار بالایی دارد و هم با توجه به اینکه می توان از آن به دو صورت عمودی و افقی استفاده کرد، کاربرد ساده تری داشته و دست طراح برای این منظور بازتر است.

نمای اچ پی ال از جمله نماهایی است که در سال های اخیر با رشد تقاضا مواجه شده است. البته تفاوت های این نوع نما با نماهای مدرنی مثل نمای آلومینیوم کامپوزیت کاملا مشخص است اما شباهت های زیادی نیز بین این نوع از نمای ساختمان وجود دارد. به نظر می رسد نمای ساختمانی که با استفاده از HPL کار شود، می تواند جایگزین مناسبی برای نماهای سنتی آپارتمان ها باشد و هیچ نگرانی خاصی برای زیبایی یا مصنوعی بودن آن وجود نداشته باشد.

اطلاعاتی در مورد نمای HPL

مشخص است که استفاده از نمای HPL در طراحی نمای ساختمان اثرات فوق العاده ای دارد. به این علت که شما در طراحی نمای ساختمان محدودیت هایی در نصب دارید. اما استفاده از این متریال برای طراحی نما، دست طراح را چه از نظر رنگ و چه از نظر طرح بندی باز می گذارد. البته استانداردهای استفاده از نمای اچ پی ال نیز باید مورد توجه طراح قرار گیرد اما همین محدودیت های استاندارد این نوع نما نیز کمک های فراوانی به طراح در طراحی می کند.

علاوه بر طراحی نمای اچ پی ال، نصب این نوع از نما نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است. در واقع نصاب نما باید اصول ابتدای نصب نمای ساختمان را به علاوه قوانین و شرایط نصب نمای HPL را به صورت کامل بداند. برای مثال اصول سوراخ کاری نمای HPL بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید این اصول رعایت شوند.

به نظر می رسد استفاده از نمای HPL برای ساختمان ها روز به روز افزایش می کند و تولید کنندگان این نوع نما نیز هر روز بر تنوع و کیفیت خود می افزایند. زیبایی این نوع نما باعث شده تا انتخاب نمای ساختمان به صورت نمای اچ پی ال گسترش یافته و حتی ساختمان های عادی نیز به سمت استفاده از این نما پیش بروند.

در مطالب بعدی به صورت ویژه در مورد نمای اچ پی ال صحبت خواهیم کرد. البته بسیاری از اطلاعات لازم در مورد نمای اچ پی ال را می توانید از مقالات نمای HPL مطالعه کنید.

 

ایران نماکار

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین