تعداد بازدید: ۱۲۵۹۶
کد خبر: ۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰ - 04 May 2018
نمای فایبرسمنت برد نوعی از نمای ساختمان است که بسیار پیشرفته و زیباست
اگر قصد نماکاری ساختمان خود را با استفاده از فایبرسمنت برد دارید، باید بدانید که این نوع نما در رده نمای ساختمان با قیمت متوسط قرار می گیرد.از نظر ایمنی، ورق های سیمانی فایبرسمنت برد، دوام فوق العاده ای در برابر فشار از خود نشان می دهند. اما از نظر رنگ، نمای فایبر سمنت برد رنگ پذیر است. یعنی می توان این نوع از نما را رنگ کرد و همین موضوع تنوع خاصی به این نوع نما بخشیده است.

یکی از انواع نمای ساختمان، نمای فایبرسمنت برد است. این نوع نما ویژگی های خاص خود را دارد و به همین علت مورد توجه سازندگان نمای ساختمان قرار می گیرد. در این مطلب سعی کرده ایم در مورد برخی ویژگی های این نوع نما به صورت خلاصه صحبت کنیم.

اگر قصد نماکاری ساختمان خود را با استفاده از فایبرسمنت برد دارید، باید بدانید که این نوع نما در رده نمای ساختمان با قیمت متوسط قرار می گیرد. به نظر می رسد با توجه به قیمت مناسب این نوع نما، برای ساختمان های معمولی، نمای فایبرسمنت برد گزینه خوبی باشد. نکته مهم دیگر، تجهیزات برای نصب این نوع نما است که قیمت مناسبی دارد. همچنین سرعت نصب به علت ویژگی های خود پنل های فایبرسمنت برد، نسبتا بالاست.

از نظر ایمنی، ورق های سیمانی فایبرسمنت برد، دوام فوق العاده ای در برابر فشار از خود نشان می دهند. همچنین این نوع نما در شرایط جوی مختلف دوام خوبی داشته و دارد. نکته قابل توجه در مورد ایمنی این نوع از نما، عدم مقاومت آن در برابر آتش سوزی است. در واقع این نوع از نما در برابر آتش از خود واکنش خاصی نشان نمی دهد و نه بر گسترش آن می افزاید و نه از این گسترش جلوگیری می کند.

از نمای فایبر سمنت برد چه می دانید؟

نکته منفی دیگر این نوع نمای ساختمان، وزن بالای آن است. وزن ورق های مختلف فایبرسمنت برد باعث می شود تا وزن کلی ساختمان افزایش پیدا کند که بسته به زمینی که بنا بر روی آن احداث می شود، می تواند مشکل ساز باشد.

اما از نظر رنگ، نمای فایبر سمنت برد رنگ پذیر است. یعنی می توان این نوع از نما را رنگ کرد و همین موضوع تنوع خاصی به این نوع نما بخشیده است. تنوع رنگ به ویژه در دنیای امروز بسیار مهم و حائز اهمیت است و به همین منظور نمای فایبر سمنت برد مورد توجه قرار می گیرد. البته همین منافذی که باعث رنگپذیری ورق های فایبر سمنت برد می شوند، بسیار جرم گیر هستند که خود از نکات منفی آن است.

اما نکته پایانی در مورد نمای فایبرسمنت برد، عایق صوت و حرارت است. متاسفانه این نوع از نما به هیچ عنوان عایق صوت و حرارت نیست و همین نکته باعث افزایش هزینه های ساختمان می شود.

برای انتخاب این نوع از نما برای نماکاری باید تمامی موارد گفته شده مورد بررسی قرار گرفته و سپس تصمیم گیری شود.

 

 ایران نماکار

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «ايران نماكار» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
پرطرفدارترین